اقتصادی

تجدید ارزیابی گروه بانکی نزدیک شد

صندوق واسطه گری مالی یکم، متشکل از سهام بانک های دولتی، شرکت های بیمه، گواهی های سپرده بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مورد تائید بانک مرکزی است. البته ناگفته نماند که بخش عظیمی از سهام صندوق واسطه گری مالی یکم، شامل سهام ۳ تا از بانک های دولتی نظیر بانک صادرات، بانک تجارت و ملت و همچنین سهام ۲ تا از شرکت های بیمه اعم از بیمه البرز و بیمه اتکایی امین و به شرح زیر است:

 

نام سهام و میزان سهام موضوع واگذاری در صندوق:

 

بیمه البرز

۱۷%

بانک صادرات

۱۶.۹۸%

بانک ملت

۱۶.۹۷%

بانک تجارت

۱۶.۹۶%

بیمه اتکایی امین

۱۱.۴۴%

این صندوق اولین بار در سال ۱۳۹۹ از سوی دولت، عرضه و در تیر ماه همان سال، امکان معامله سهام آن ها برای سرمایه گذاران، فراهم شد.هدف دولت از عرضه این صندوق ها، جذب حداکثری مردم به بازار بورس می باشد.

سهام نماد دارایکم درست مانند سهام دیگر شرکت ها براساس میزان عرضه و تقاضای آن ها ارزش گذاری می شوند. در ابتدای فعالیت صندوق واسطه گری یکم، ارزش هر یک از سهام این صندوق معادل با ۱۰.۰۰۰ تومان بود. سپس طی روند صعودی بورس، قیمت هر سهم به ۳۴۰۰۰ تومان رسید در تاریخ ۲۷ آذر ماه قیمت صدور هر واحد صندوق در سایت ۲۷۰۹۰ تومان و ابطال ۲۸۰۶۷ تومان می باشد و کل خالص ارزش دارایی ها برابر با ۱۵۵,۳۴۲,۲۲۲,۴۰۵,۳۴۰ ریال است. امروز روی تابلوی معاملات دارایکم خوش درخشیده و در محدوده ۱۸۰۰۰ تومان پرتقاضاست.

۸ اذر طی نامه ای سازمان بورس بانک ها را برای تجدید ارزیابی فرا خوانده است:

 امیر مهدی صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در نامه‌ای به چند بانک بورسی، آنان را برای تجدید ارزیابی فراخواند. این خبر می‌تواند برای گروه بانکی  و دارایکم جذابیت ایجاد کند که شاهد استارت حرکتی رشد این صندوق نیز از اذرماه هستیم.

تجدید ارزیابی گروه بانکی نزدیک شد / آیا دارایکم جذاب تر می‌شود؟

از طرفی خبر واگذاری ۷ درصد از سهام بانک ملت  را داریم که امروز صورت پذیرفت:

بانک ملت در قیمت ۵۲۹۱ ریال  +۱۵ درصد ، عرضه شده  که از این محل گروه مالی بانک ملت به عنوان سهامدار عمده حدود ۷ هزار میلیارد تومان سود شناسایی خواهد کرد که به احتمال زیاد اثرات آن شفاف سازی خواهد شد .

https://cdn.sahamyab.com/guest/image/generic/e5972ad2-6328-4b52-a5f8-e9ee7504399f

 

وضعیت نموداری این نماد:

تجدید ارزیابی گروه بانکی نزدیک شد / آیا دارایکم جذاب تر می‌شود؟

از دید نموداری از پیک ۹۹ یک مثلث انقباضی را تکمیل کرده که به نظر میرشد لگ E به صورت ترکیبی در محدوده ۱۵۰۰۰ تومان تمام و وارد یک رالی صعودی شده ایم. لذا با رعایت حد ضرر و با توجه به nav ابطال ۲۸۰۰۰ تومان  تقاضا در نماد دارایکم مشهود است و می تواند گزینه سرمایه گذاری میان مدت و بررسی بیشتر باشد. هدف های مقاومتی با توحه به فیبوهای قیمتی مهم در شکل مشخص شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا