بازارهای خارجی

افزایش قیمت نفت با احتمال تمدید کاهش عرضه اوپک

به گزارش رویترز، با امید به اینکه تولیدکنندگان گروه اوپک، افزایش تولید خود را به تعویق بیاندازند و همچنین به دلیل کاهش ذخایر سوخت آمریکا، قیمت نفت روز پنجشنبه برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از صعود بیش از ۲درصدی در روز گذشته، با ۵۲سنت یا ۰.۸درصد افزایش، به ۶۴.۵۹دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز ۴۳سنت یا ۰.۷درصد افزایش یافت و با قیمت ۶۱.۷۱دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته منابع اوپک، این گروه در حال بررسی تمدید کاهش تولید نفت به جای افزایش آن بوده، زیرا تقاضا به دلیل بحران کرونا هنوز بسیار ضعیف است.

بازار انتظار داشت که اوپک پلاس کاهش تولید خود را ۵۰۰هزار بشکه در روز کمتر کند و همچنین عربستان سعودی به کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز پایان دهد.

به گفته تحلیلگران Citi، بهبود مداوم قیمت نفت خام در حال آشکار کردن اختلافات میان کشورهای عضو اوپک پلاس است، اما انتظار می‌رود این گروه برای افزایش تولید ۵۰۰هزار بشکه در روز به توافق برسند. همچنین انتظار می‌رود عربستان سعودی کاهش داوطلبانه ۹۹۴هزار بشکه در روز را حفظ کند و سهمیه تولید آن ۸.۲۵۶میلیون بشکه در روز باشد.

علاوه بر این، نیروهای حوثی یمن روز پنجشنبه اعلام کردند که موشکی به تاسیسات آرامکو در شهر جده شلیک کرده‌اند. هنوز هیچ تایید رسمی از سوی مقامات عربستان سعودی صورت نگرفته است.

در ایالات متحده، با وجود افزایش چشمگیر بیش از ۲۱میلیون بشکه در ذخایر نفت خام در هفته گذشته، ذخایر سوخت به دلیل کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها که ناشی از یخبندان تگزاس و قطعی برق بود، بیشترین افت در طول ۳۰سال گذشته را تجربه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا