اقتصادی

همه آنچه که معترضین یارانه جدید باید بدانند

 یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی رییسی درحالی واریز شد که برخی این یارانه را به دلایل مختلف پرداخت نکردند؛ در ادامه به تمامی سوالاتی که ممکن است برای این افراد مطرح باشد، پاسخ خواهیم داد.

یارانه به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

تمام افرادی که در دهک اول تا نهم قرار دارند، مشمول یارانه جدید رییسی شدند.

مبلغ یارانه جدید رییسی چقدر است؟

مبلغ این یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم ۳۰۰هزار تومان است.

چرا یارانه نگرفتیم؟

اگر یارانه نگرفتید، به این خاطر است که یا قبلا هم یارانه نمی‌گرفتید و یا اینکه دهک دهمی بوده‌اید؛ اگر قبلا یارانه نمی‌گرفتید، می‌توانید مجددا برای ثبت نام اقدام کنید و اگر دهک دهمی بودید نیز امکان گرفتن یارانه وجود ندارد.

از کجا بفهمیم که دهک دهمی تشخیص داده شده‌ایم؟

فهمیدن اینکه دهک دهمی هستید یا نه کار سختی نیست و می‌توانید در چند ثانیه و با تلفن همراه خود متوجه این موضوع شوید؛ برای این کار باید کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را شماره گیری کنید. اگر دهک دهمی باشید، به شما پیامی می‌آید و گفته می‌شود که در دهک دهم قرار دارید.

اگر دهک دهمی نیستیم و اشتباها دهک دهمی تشخیص داده شدیم، چه کنیم؟

اگر اشتباها دهک دهمی تشخیص داده شده‌اید، باید برای دریافت یارانه جدید اعتراض بزنید؛ جهت اعتراض زدن نیز باید به سامانه  hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

اگر قبلا یارانه نمی‌گرفتیم، اکنون چه طور برای یارانه جدید ثبت نام کنیم؟

اگر قصد دارید که برای دریافت یارانه جدید ثبت نام کنید، سرپرست خانوار، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را شماره گیری  و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی  my.gov.ir  نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام ‌کند.

اگر فرزندان مجرد بخواهند یارانه خود را جدا کنند، باید چه کنند؟

وزیر رفاه در این باره می‌گوید: اگر فرزندی به سن قانونی رسیده و تمایل نداشته باشد که درآمدش در سرجمع درآمد خانوار لحاظ شود، می‌تواند در سایت هدفمندی یارانه‌ها، درخواست دهد و خود را به عنوان خانواده‌ای جدا معرفی کند؛ هیچ منعی برای این موضوع وجود ندارد.

یارانه خانوارهای معترض کی قابل برداشت می ‌شود؟

سازمان هدفمندی‌ها شب گذشته به حساب عده‌ای از معترضین یارانه واریز کرد؛ این یارانه تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها، مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود.

تا چه زمانی می توان برای یارانه ثبت نام کرد؟

باتوجه به اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ثبت نام افراد جدید و جامانده از یارانه همچنان و تا اطلاع ثانویه خواهد داشت.

بازنشستگانی که مشمول یارانه نشدند، چه کنند؟

برخی بازنشستگان به دلیل اینکه حقوق فرزندشان با آن‌ها محاسبه شده، مشمول یارانه نشده‌اند؛ به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها،  این افراد می‌توانند به سامانه اعتراضات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

یارانه اتباع چه می‌شود؟

فعلا به افرادی که دارای کدملی باشند یارانه داده می شود و هنوز دراین باره چیزی مشخص نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا