بازارهای داخلی

کشور را با کمترین اتکا به نفت اداره کردیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با بیان اینکه صنعت نفت و در کنارش پتروشیمی بسیار اهمیت دارد، گفت: صنعت نفت به تاریخ ما به عنوان یک صنعت سیاسی و اقتصادی گره خورده و صنعتی بوده که بار بودجه در سالهای قبل به دوش او بوده است و البته در بودجه سه سال اخیر با کمترین اتکا بودجه به نفت کار را پیش بردیم.

وی افزود: نفت یک صنعت بسیار مهم و عظیمی است که اگر یک روز شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود چرا که همه صنایع و برق کشور و بسیاری از خدمات ما متکی به آن است.

روحانی گفت: برخی فکر می‌کنند دولت یازدهم و دوازدهم برای احقاق حقوق مردم فقط متکی به برجام‌ بود. برجام آنقدر بزرگ بود که همه دنیا تلاش کردند کمر آن را بشکنند و ترامپ هم در این قضیه مجری سیاست‌های صهیونیست‌ها و حکومت‌های مرتجع منطقه شد. تولید پتروشیمی ایران در سال آینده به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که دو برابر میزان فعلی است. در سال جاری تا کنون ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم.او ادامه داد: در سال جاری یک پیروزی بزرگ بدست آوردیم که شکست آن قصاب و قاتل (ترامپ) بود. پیروزی دیگر ما این است که دولت فعلی آمریکا چهار بار اعتراف کرده فشار حداکثری علیه ایران غلط و بی‌نتیجه بوده است. آمریکا در مقابل ملت ایران زانو خواهد زد و ناچار به برداشتن تحریم‌های ظالمانه خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا