ارز دیجیتال

کاردانو سومین ارز برتر بازار شد

کوین بومی بلاکچین کاردانو ADA بعد از سه سال توانست رکورد قیمت خود را جابجا کند و هم اکنون با کنار زدن BNB در جایگاه سوم لیست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا بر اساس ارزش بازار قرار گرفت.

در زمان نگارش این خبر ارزش بازار کاردانو به بیش از ۴۲ میلیارد دلار رسیده است که این رقم حدودا ۶ میلیارد دلار بیش از ارزش بازار کوین بایننس است. علی رغم ریزش بازار در هفته گذشته و سقوط قیمت بیت کوین و به دنبال آن سقوط آلتکوین‌ها، کاردانو توانست در ۷ روز گذشته بیش از ۳۰٪ افزایش قیمت را تجربه کند. تنها در شبانه روز گذشته ارزش این کوین ۲۶٪ رشد داشته است و در زمان نگارش این خبر به قیمت ۱.۳۶ دلار معامله می‌شود.

جدا از اخبار مثبت کوین ADA ، بازار ارزهای دیجیتال روند تاثیرگذاری در این هفته نداشته است. بیت کوین در ۷ روز گذشته ۱۵٪ و اتریوم ۲۶٪ کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. درهمین مدت BNB نیز ۲۲٪ کاهش قیمت داشته است.

 

کاردانو زبان جدیدی برای قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد

استارت‌آپ‌های MuKn و IOHK که مسئول توسعه کاردانو هستند اعلام کردند که برای توسعه قراردادهای هوشمند روی زنجیره بلاکچین Cardano زبان برنامه نویسی جدیدی به نام Glow ارائه می‌دهند. این زبان به بهبود امنیت برنامه‌های غیرمتمرکز کمک می‌کند و از پیچیدگی‌های طراحی آنها می‌کاهد.

به نقل از IOHK یکی از ویژگی‌های برجسته این زبان قابلیت همکاری آن با سایر زبان‌ها است:

این زبان قابلیت همکاری با سایر زبان‌های برنامه نویسی را دارد و زمانی که یک برنامه توسط آن نوشته شود، توسط سایر پلتفرم‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود. به این معنی که توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود بلاکچین را بر اساس ارزش‌های پیشنهادی آن انتخاب کنند و قدرت انتخاب آنها توسط زبان برنامه نویسی محدود نخواهد بود.

پس از آزمایش موفقیت آمیز به‌روزرسانی MARY روی شبکه آزمایشی در سوم فوریه، مومنتوم این پروژه در طول این ماه در حال شکل گرفتن بوده است. این به‌روز رسانی بلاکچین کاردانو را به شبکه‌ای نظیر اتریوم تبدیل می‌کند که قادر خواهد بود از دارایی‌های مختلفی پشتیبانی کند.

تاریخ به‌روز رسانی Mary در شبکه اصلی اعلام شد

چارلز هاسکینسون موسس شبکه کاردانو در توییتی اعلام کرد که به‌روز رسانی Mary روی شبکه اصلی Cardano در اول ماه مارس (۱۱ اسفند) انجام می‌شود.

توییت چارلز هاسکینسون در مورد به روز رسانی کاردانو

پس از انتشار این خبر در ۲۵ فوریه، قیمت کوین ADA تا ۱.۱۷ دلار افزایش یافت و تحت فشار کلی بازار کریپتوکارنسی‌ها به زیر سطح ۱ دلار بازگشت. بنابراین حجم معالات آن به رکورد جدیدی معادل ۱۲.۸ میلیارد دلار دست پیدا کرد. قراردادهای آتی تسویه نشده ADA تا سقف ۵۸۹ میلیون دلار افزایش یافت و با جای گذاشتن لایت‌کوین به جایگاه سوم بزرگ‌ترین بازار مشتقه ارزهای دیجیتال صعود کرد.

شاخص VORTECS  شاخص اختصاصی سایت کوین‌تلگراف است و الگوریتم‌های آن داده‌های گذشته و کنونی مانند احساسات بازار، حجم معاملات و فعالیت کاربران در توییتر را بررسی می‌کند. این شاخص نشان می‌دهد که شرایط بازار در چند وقت اخیر به سود کوین ADA بوده است.

شاخص ورتیکس در مورد کوین ADA

همانطور که درتصویر بالا ملاحظه می‌کنید شاخص ورتیکس برای ADA نشان می‌دهد که در تاریخ ۲۵ فوریه و ۲۴ ساعت قبل از رشد ۲۷٪ آن، به عدد ۷۹ صعود کرده است.

سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌توانند به رشد ADA کمک کنند

سرمایه‌گذاران بزرگ روی کاردانو حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. شرکت گری‌اسکیل به تازگی اعلام کرده است که در حال بررسی ۲۳ کوین جدید برای سرمایه‌گذاری است که در این میان نام ADA نیز به چشم می‌خورد. علاوه بر این گری اسکیل قصد دارد روی ارزهای آوه، پولکادات، چین‌لینک و چند ارز دیگر سرمایه‌گذاری کند.

هدف از این کار ایجاد فرصت‌هایی برای مدیریت ریسک بهتر و دستیابی به توکن‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای سرمایه‌گذاران سنتی است.

علاوه بر این چندین سرمایه گذار به خرید کوین ADA مشغول شده‌اند. شرکت FD7 مستقر در دبی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و ۱ میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت دارد یکی از این شرکت‌ها است. این شرکت اعلام کرده است که ۷۵۰ میلیون دلار از ذخایر بیت کوین خود را برای سرمایه گذاری در دو شبکه پولکادات و کاردانو به فروش می‌گذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا