بدون دسته بندی

آیا اقتصاد روسیه به زمان پیش از کرونا بازمی‌گردد؟

به گفته مدیرعامل دومین بانک بزرگ روسیه VTB، اقتصاد این کشور ممکن است تا پاییز سال جاری به سطح پیش از بحرن بازگردد و رشد تولید ناخالص داخلی در سال جاری به حدود ۳.۷درصد برسد.

صندوق بین‌المللی پول از تلاش‌های مسکو برای مقابله با اثرات اقتصادی بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، افزایش وام گرفتن و صرف هزینه به همراه سیاست پولی نرم که در نهایت منجر به سقوط ۴درصدی تولید ناخالص داخلی شد، قدردانی کرد.

کوستین در یک نشست مجازی در مجمع جهانی اقتصاد گفت : از آنجا که قیمت کالاها مایه حیات اقتصاد روسیه به شمار می‌رود و به طور کلی در نتیجه افزایش تقاضا در حال رشد است، انتظار می‌رود شاهد رشد ۳.۷درصدی تولید ناخالص داخلی در سال جاری باشیم.

کوستین اذعان داشت: “ما نسبت به این موضوع خوش‌بین هستیم و امیدواریم که اقتصاد روسیه تا پاییز به سطح پیش از کرونا بازگردد.”

تورم روسیه، از ۳درصد در سال ۲۰۱۹، به ۴.۹درصد در سال ۲۰۲۰ رسید که بالاتر از چشم‌انداز ۴درصدی بانک مرکزی بود، و همچنین کسری بودجه نسبت به تولید ناخالص داخلی به ۳.۸درصد رسید که بیشترین میزان آن در طول دهه گذشته است.

مسکو قبلا گفته بود که قصد دارد حمایت‌های اضافی خود را از حدود ۴.۵درصد در سال ۲۰۲۰، به حدود یک درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا