بازارهای خارجی

رشد جزئی قیمت نفت پس از سقوط ۷درصدی

به گزارش رویترز، از آنجا که محدودیت در بازار فیزیکی توانست تا حدودی نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ که چشم‌انداز تقاضا را تضعیف کرده و همچنین افزایش عرضه اوپک پلاس را جبران کند، قیمت نفت پس از افت ۷درصدی در روز گذشته، امروز اندکی افزایش یافت.

به عنوان نشانه‌ای از محدودیت عرضه، انتظار می‌رود موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده برای نهمین هفته متوالی کاهش یابد. از طرفی اوپک پلاس پیش‌بینی می‌کند که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ با توسعه تمرکز بر نیمه دوم سال، ۶.۶درصد رشد کند.

استفن برنوک، از کارگزاری نفتی PVM اذعان داشت: “بازار نفت همچنان با کسری عرضه در مدت باقی مانده سال جاری مواجه است. این موضوع باید روند نزولی قیمت‌ها را محدود کند. همانطور که گفته شد، بازار به وضوح در خصوص چشم‌انداز تقاضا نامطمئن است.”

معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط ۶.۸درصدی در روز دوشنبه، امروز ۸۲سنت معادل ۱.۲درصد افزایش یافت و به ۶۹دلار و ۴۴سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال تجربه افت ۷.۵درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، امروز با ۹۳سنت معادل ۱.۴درصد رشد، به قیمت ۶۷دلار و ۳۵سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. قرارداد نفت خام ایالات متحده برای ماه سپتامبر نیز ۱درصد رشد کرد و به ۶۷.۰۱دلار در هر بشکه رسید.

نعیم اسلم، از کارگزاری آنلاین AvaTrade اظهار کرد: “سرمایه‌گذاران باید به خاطر داشته باشند که اقتصاد ایالات متحده، بزرگترین خریدار نفت در جهان، به سرعت در حال بهبود است.”

فروش روز دوشنبه، که قیمت نفت را به پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر رساند و به دارایی‌های ریسک‌پذیر دیگر مانند بازار سهام ضرر زد، ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که می‌تواند باعث ضعیف شدن تقاضا شود، و همچنین تصمیم اوپک پلاس مبنی بر افزایش عرضه بود.

مقامات آمریکایی روز جمعه اذعان داشتند که نوع دلتای ویروس کرونا اکنون در سراسر جهان غالب است. موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده ۷۰درصد و مرگ و میر ۲۶درصد نسبت به هفته گذشته، در مناطقی که نرخ واکسیناسیون پایین‌تر بوده، افزایش یافته است.

همچنین قیمت نفت پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن برای افزایش تولید به توافق رسیدند، افت قابل توجهی را تجربه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا