ارز دیجیتال

بیدار شدن نهنگ بیت کوین از خواب ۱۰ ساله؛ انتقال ۱۰۰ BTC دوران ساتوشی

یکی از ماینرهای قدیمی، دارایی بیت کوین سال ۲۰۱۰ خود را به فعالیت انداخت، به طوری که تحلیلگران ارزهای دیجیتال، انتقال ۱۰۰ بیتکوین از ۲ کیف پول که بیش از یک دهه غیرفعال بوده است را شناسایی کرده‌اند.

قبل از تراکنش امروز، این دو آدرس هیچگونه فعالیتی پس از دریافت ۵۰ پاداش BTC در ۱۱ سال پیش نداشته‌اند. تنها فعالیت این دو آدرس صرفا دو تراکنش‌ ورودی، هرکدام به ارزش ۰.۰۰۰۰۰۵۴۷ بیت کوین بوده است که طی ۶ ماه گذشته به این کیف‌های پول‌ ارسال شده است.

تراکنش امروز، این دو خروجی آدرس ماینینگ را ترکیب کرده است. این موضوع بدان معنا است که هر دو آدرس متعلق به یک شخص است. در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۰ خرداد ۱۳۸۹)، دو بلاک با فاصله چند ساعت استخراج شده‌اند.

در حال حاضر قیمت بیت کوین ۵۰,۰۶۱ دلار است و با احتساب این قیمت، مجموع ارزش تراکنش مورد نظر معادل با ۵ میلیون دلار می‌شود. با احتساب قیمت ۰.۰۸ دلاری بیتکوین در زمان استخراج کوین‌های مورد نظر، دارایی این نهنگ ۶۲۲,۵۰۰ برابر شده است.

تقریبا نیمی از کوین‌ها به کیف پول متعلق به صرافی همتا به همتای آلمانی Bitcoin.de انتقال یافته است. گفتنی است که این صرافی از سال ۲۰۱۱ تاکنون به فعالیت می‌‌پردازد. در حال حاضر، بقیه کوین‌ها در آدرس جدیدی قرار دارند.

آلتکوین‌های فورک زده شده از بیت کوین نظیر بیت کوین کش و بیت کوین SV، تاکنون از این آدرس‌ها انتقال نیافته‌اند.

این کوین‌ها که در بلاک‌های ۶۰۳۶۵ و ۶۰۳۸۵ استخراج شده‌اند بعید است که متعلق به ساتوشی ناکاموتو باشند.

انتقال این کوین‌های متعلق به سال ۲۰۱۰ یک رخداد غیرمعمول است، به طوری که محققان فقط ۱۸ تراکنش شامل این کوین‌ها را شناسایی کرده‌اند.

در ماه می ۲۰۲۰، انتقال ۵۰ بیت کوین از آدرس ماینینگ متعلق به سال ۲۰۰۹ باعث شد که همهمه‌ای در خصوص انتقال بیتکوین های ساتوشی ناکاموتو ایجاد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا