بازارهای خارجی

افزایش مجدد قیمت نفت با ادامه قطعی برق در آمریکا

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه به دلیل ادامه قطعی برق در ایالات متحده و ضعف دلار افزایش یافت؛ اما از سویی افزایش غافلگیرکننده موجودی ذخایر نفت آمریکا تا حدودی در مقابل رشد بیشتر ایستاد.

گفتنی است که معاملات آتی نفت خام برنت با ۵۲سنت یا ۰.۸درصد افزایش، به ۶۵.۸۹دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز ۳۷سنت یا ۰.۶درصد افزایش یافت و با قیمت ۶۲.۴دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۹فوریه، یک میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که انتظار می‌رفت ۵.۲میلیون بشکه کاهش یابد.از طرفی دلار نیز روز چهارشنبه در برابر شش ارز رایج دیگر با پایین‌ترین قیمت در طول شش هفته گذشته معامله شد که قیمت نفت تحت تاثیر این مسئله نیز قرار گرفت. از آنجا که نفت خام با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، ضعف این ارز سبب می‌شود که صاحبان ارزهای دیگر این ماده را ارزان‌تر بخرند.

بر اساس تحلیل‌های ارائه شده از سوی کارشناسان، قیمت نفت خام برنت می‌تواند به محدوده ۶۶.۴۵ دلار تا ۶۶.۹۷دلار در هر بشکه نیز افزایش یابد.

شایان ذکر است که قیمت‌ها به دلیل اختلال عرضه در ایالات متحده، نظم در عرضه از سوی کشورهای عضو اوپک پلاس و همچنین کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز توسط عربستان سعود، جهش را تجربه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا