ارز دیجیتال

بازار غرق در دریای خون؛ ریزش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟

نوسانات بازار رمز ارزها چهره واقعی خود را در شبانه روز گذشته نشان دادند. بیت کوین با کاهش قیمت ۱۱۰۰۰ دلاری و اتریوم با اصلاح شارپی ۶۳٪ باعث شدند بسیاری از قراردادهای آتی در صرافی‌های بزرگ لیکویید شوند.

پس از آنکه Bitcoin توانست رکورد بالاترین قیمت خود را بالاتر از ۵۸۴۰۰ دلار ثبت کند، شرایط بازار به سرعت و در عرض چند ساعت تغییر کرد. روز گذشته قیمت این ارز دیجیتال تا کمتر از ۴۷۰۰۰ دلار پایین آمد و پس از آن گاوهای بازار توانستند روند را در دست بگیرند و دوباره قیمت را به ۵۵۰۰۰ دلار بازگرداندند.

اگرچه BTC نتوانست این قیمت را نگه دارد و طی یک ساعت گذشته به ۴۵۰۰۰ دلار نیز رسید و هم‌اکنون با قیمت ۴۸۵۲۲ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار بزرگ‌ترین کریپتو کارنسی دنیا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و در نتیجه به زیر سطح ۱ تریلیون دلاری خود رسید.

روز دوشنبه جنت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا بیت کوین را برای انجام تراکنش‌های مالی، ناکارآمد خواند.

نمودار قیمت بیت کوین

آلتکوین‌ها غرق در دریای خون هستند

همانطور که هیشه شاهد آن هستیم بعد از آنکه بزرگ‌ترین آلتکوین دنیا یعنی اتریوم دچار کاهش قیمت می‌شود، به دنبال آن سایر آلتکوین‌ها نیز ریزش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند. اتریوم در هفته گذشته توانست رکورد بالاترین قیمت را در بالای ۲۰۴۰ دلار ثبت کند و بلافاصله بعد از آن در طی چند روز ۴۰۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد.

بایننس کوین بعد از ثبت رکورد ۳۵۰ دلاری هم اکنون با قیمت ۲۲۲ دلار خرید و فروش می‌شود. پولکادات ۱۹٪، کاردانو۱۳٪، ریپل ۲۴٪، لایتکوین ۲۰٪ و چین لینک ۲۶٪ نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته‌اند.

تتر به رتبه سوم لیست ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار بازگشته است.

 

در نتیجه ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال حدود ۲۶۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و به ۱.۴۳۴ تریلیون دلار رسید.

نهنگ‌های صرافی Coinbase می‌توانند مانع ریزش بیت کوین شوند

صرافی Coinbase یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و به تازگی استیکینگ اتریوم ۲.۰ را راه‌اندازی کرده است. در اینجا قیمت بیت کوین به علت داشتن ویژگی Premium از سایر صرافی‌ها متفاوت است. هرچقدر عدد Premium بالاتر باشد به این معنی است که نهنگ‌های بازار علی‌رغم قیمت بالای BTC به حفظ آن مشغول هستند.

کی یونگ جو معتقد است که نهنگ‌های بازار در حال خرید بوده‌اند و بعید به نظر می‌رسد که قیمت به زیر ۴۴۰۰۰ دلار برسد. او در تویتر خود نوشت:

فراموش نکنید که چه کسانی بازار را در دست دارند. نهنگ‌های Coinbase در محدوده ۴۴۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ دلار به خرید مشغول بوده‌اند. در نتیجه بعید است که قیمت به زیر ۴۴۰۰۰ دلار برگردد.

در این بررسی‌ها آمده است که نهنگ‌ها زمانی به فروش مشغول می‌شوند که تریدرهای خرد در بازار حضور داشته باشند. اما این بار سرمایه‌گذاران سازمانی نیز وجود دارند که دارایی‌هایشان را هولد کرده‌اند و به عنوان پوشش ریسک از آن استفاده می‌کنند. کوین لو مهندس علوم داده در کوین‌متریک می‌گوید:

بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از طریق صندوق بیت کوین گری اسکیل به خرید مشغول شده‌اند. کاربران ما از این شاخص برای تشخیص بازار صعودی استفاده می‌کنند.

گری اسکیل مقدار کمی از Bitcoin خود را فروخته است. آنها در توییتر خود در تاریخ ۲۲ فوریه اعلام کردند که مجموع دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت هنوز در محدوده اوج خود قرار دارد و حدودا ۴۲ میلیارد دلار است.

۲۴ میلیون دلار از دست رفت

روز گذشته یکی از بزرگ‌ترین نقد شدن‌های دنیای دیفای رقم خورد. بیش از ۲۴.۱ میلیون دلار از وثیقه‌های مرتبط با وام‌های گرفته شده در این حوزه در طی ۲۴ ساعت گذشته نقد شدند.

بر اساس اطلاعات سایت DeBank  حدود ۱۳.۷ میلیون دلار یعنی ۶۰٪ از کل مبلغ در پلتفرم کامپوند و حدود ۵.۴ میلیون دلار نیز در پلتفرم آوه نقد شده است. همچنین این سایت اعلام کرده است که ارزش کل قفل شده در دیفای از حدود ۴۴ میلیارد دلار تا ۳۸.۸ میلیارد کاهش پیدا کرده است.

ممکن است لیکویید شدن وثیقه‌های دیفای به دلیل بالا بودن کارمزد گس شبکه اتریوم بوده باشد. طبق گزارش کاربران کارمزد انتقال ساده توکن در این شبکه تا ۳۰ دلار بالا رفته است.

همچنین ریزش شارپی بازار تاثیر بسیاری در معاملات مارجین و قراردادهای آتی گذاشته است. کاربران صرافی کراکن از مدیران آن خواستند تا سرمایه‌های از دست رفته را به آنها باز گردانند.

تحلیل قیمت بیت کوین

از آنجا که فشار فروش برای اولین بار در هفته جاری قیمت بیت کوین را به زیر ۴۷۰۰۰ دلار کشاند، ریزش بازار به امروز هم کشیده شد.

در زمان نگارش این خبر سطح ۴۵۰۰۰ دلاری به عنوان یک سطح حمایت عمل می‌کند، البته این را باید در نظر داشت که نوسانات قیمت، پیش‌بینی بازار را غیر ممکن می‌سازند.

تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل‌گران معتقدند که حتی اصلاح‌های شدیدتر از این مورد نیز نباید باعث ایجاد ترس در تریدرها شود. مایکل ون‌ د‌پوپ در توییتر خود نوشت:

این اصلاح قیمت به نسبت اتفاقات سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مانند قطره‌ای از دریا بوده است.

او در کانال یوتیوب خود گفت به قیمت بسته شدن کندل اصلاحی رسیده‌ایم و در منطقه بازگشت قیمت قرار داریم. سطح مقاومت جدید ۴۸۵۰۰ تا ۵۱۰۰۰ دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا