ارز دیجیتال

حمایت مجدد ایلان ماسک از دوج کوین

 ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با گذشت زمان همچنان حمایت خود را از دوج‌کوین نشان می‌دهد. این بار، این میلیاردر اظهار کرده که لایه‌های معاملات بیت‌کوین و اتریوم بسیار کند است. ماسک توضیح داد که در مقایسه با سرعت دوج‌کوین، هزینه معاملات این رمزارزها بیش از حد بالا است.

شواهد نشان می‌دهد زمانی که ترافیک بالا است، زمان تایید بیت‌کوین و اتریوم بسیار کند می‌شود. این موضوع حتی منجر به کارمزد بالاتر می‌شود که در برخی مواقع نیز کارمزد معاملات می‌تواند بیش از مبلغ اصل معامله باشد. این مورد معمولا در معاملات کوچک و زمانی که بازار صعودی است اتفاق می‌افتد. این موضوع چیزی است که اتریوم امید دارد با ارائه ETH 2.0 مشکل را برطرف کند.

شایستگی دوج‌کوین

ایلان ماسک استدلال خود را در مورد اینکه بیت‌کوین و اتریوم کند است توضیح داد. با توجه به اینکه هر دو پروتکل، سیستم‌های تراکنش چند لایه را دنبال می‌کند، لایه پایه آنها کند باقی می‌ماند. وی افزود که هزینه کارمزدها در لایه پایه بسیار بالا است.

به نظر می‌رسد این موضوع باعث اظهار نظر درباره شایستگی دوج‌کوین شده است. ماسک تشریح کرد که دوج‌کوین معاملات لایه پایه را به حداکثر رسانده است. بنابراین، با استفاده از مبادلات به عنوان لایه دوم، هزینه معامله را منفی می‌کند.

آنچه ماسک به آن اشاره می‌کند حقیقت دارد. بدیهی است که هزینه معاملات مربوط به بیت‌کوین و اتریوم برای مدتی طولانی یک نقطه ضعف بوده است.

بر اساس گزارش BitInfoCharts، متوسط هزینه معاملات دوج‌کوین ۰.۴۵۴دلار است. هزینه متوسط معاملات بیت‌کوین ۴.۱۴دلار است. در حالی که برای اتریوم، متوسط هزینه معامله در حال حاضر ۵.۵دلار است.

همانطور که ذکر شد، تفاوت در کارمزد معاملات چشمگیر است. هزینه متوسط برای بیت‌کوین حدود ۱۰برابر دوج‌کوین است. و برای اتریوم نیز میزان آن بیش از ۱۰برابر دوج‌کوین بوده است.

تغییر قیمت‌ها با نظر ایلان ماسک

به نظر می‌رسد که این توییت با مشاهده خوش‌بینی از سوی جامعه دوج‌کوین منتشر شده است. این رمزارز که به زیر خط مقاومت ۰.۲۰دلاری سقوط کرده بود، ساعاتی پس از توییت ایلان ماسک بازگشت را تجربه کرد. این بازگشت قیمت این رمزارز را به بالای کانال ۰.۲۰دلاری رساند. دوج‌کوین در زمان نوشتن این گزارش، اندکی بالاتر از ۰.۲۲دلار معامله می‌شود.

ممکن است ایلان ماسک دیگر مثل گذشته قیمت دوج‌کوین را تحت تاثیر قرار ندهد. اما تردیدی نیست که این میلیاردر همچنان قدرت نفوذ در بازار دارد.

توییت ایلان ماسک در پاسخ به توییت مت والاس بود. والاس یک کارشناس مشهور در زمینه رمزارزها و طرفدار دوج‌کوین است.

این توییت تنها در طول ۲ساعت بیش از ۱۰هزار لایک خورد و تا کنون موفق به حداقل ۵درصد افزایش قیمت دوج‌کوین شده است.

در نمودار ارائه شده، تغییر قیمت دوج‌کوین در ساعات اخیر را مشاهده می‌کنید؛

7543d109-87cb-4a10-a545-8c13afc62b73

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا