ارز دیجیتال

رکورد جدید قیمت اتریوم

قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا بر اساس ارزش بازار، به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار صعود کرد و رکورد جدید خود را در ۲۰۴۲ دلار ثبت کرد.

در زمان نگارش این خبر جفت ارز معاملاتی ETH/USD به قیمت ۲۰۱۷.۱۶ دلار خرید و فروش می‌شود که نسبت به روز گذشته حدود ۷٪ افزایش قیمت پیدا کرده است و نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۰٪ رشد را شاهد بوده است.

ارزش بازار اتریوم از مرز ۲۳۱ میلیارد دلار عبور کرده است و میانگین حجم معاملات روزانه آن بیش از ۴۰ میلیارد دلار است.

رکورد جدید قیمت اتریوم

اتریوم از زمان بحران قیمتی مارس ۲۰۲۰ و با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار روند صعودی خود را شروع کرده و هم‌اکنون کمتر از یکسال بعد با ۲۰۰۰٪ افزایش قیمت مواجه است.

بررسی عوامل بنیادی موثر در رشد قیمت اتریوم

عوامل فاندمنتالی در روند صعودی قیمت ETH تاثیر گذاشته‌اند؛ از جمله آنها افزایش سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و همچنین آغاز به کار بازار معاملات آتی اتریوم در بورس کالای شیکاگو CME است.

تحلیل‌گران موسسه فاند استارت گلوبال معتقدند که ETH در ابتدای یک روند صعودی قوی قرار دارد که ممکن است قیمت این دارایی را به بالای ۱۰،۰۰۰ دلار برساند. در این گزارش آمده است از آنجا که بسیاری از پروژه‌های دیفای بر بستر اتریوم قرار دارند و این حوزه در میان طرفداران ارزهای دیجیتال از محبوبیت بالایی برخوردار است، روند صعودی پیش‌بینی شده به گسترش امور مالی غیر متمرکز وابسته است.

علاوه بر آن ظهور توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) به رشد این ارز دیجیتال کمک می‌کند. ارزش کل تراکنش‌های انجام شده در حوزه NFT در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰۰٪ رشد داشته و این رشد در سال جدید نیز همچنان ادامه دارد.

بر اساس تحقیق انجام شده توسط وبسایت NonFungible.com و وبسایت لاتیلر بی‌ان‌پی، حوزه توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) یکی از محرک‌های اصلی بازار مالی سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

از طرفی با افزایش قیمت اتریوم درآمد ماینرهای آن نیز در طی چند ماه گذشته افزایش داشته است. این افزایش علاوه بر تاثیر قیمت ETH، ناشی از افزایش تعداد تراکنش‌های شبکه نیز بوده است. میزان درآمد ماهانه ماینرهای اتریوم را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

درآمد ماهانه ماینرهای اتریوم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا