ارز دیجیتال

وضعیت آلتکوین ها نه چندان مساعد!

بیت کوین بعد ثبت رکورد قیمت بالای ۴۹۵۰۰ دلار، در چند ساعت اخیر با افت شدید ۷٪ مواجه شده است. این در حالی است که شاخص‌های روی زنجیره‌ای از تغییراتی در میزان حجم هولد شده خبر می‌دهند.

روز یکشنبه ۲۶ بهمن بیت کوین توانست بالاترین قیمت خود را در ۴۹۸۵۰ دلار ثبت کند. پس از آن با شروع روز معاملاتی در کشورهای آسیایی این قیمت با اصلاح شدید ۷٪ روبرو شد. در زمان نگارش این خبر قیمت هر واحد BTC معادل ۴۶۹۱۰ دلار است و امکان دارد تا سطوح پایین‌تر نیز ادامه پیدا کند‌.

نمودار قیمت بیت کوین در اصلاح دوشنبه خونین

سطح حمایت بعدی کمی بالاتر از ۴۴۰۰۰ دلار قرار دارد. آری پاول از مدیران شرکت سرمایه گذاری بلک تاور با اشاره به اینکه این اصلاح قیمت جزئی و مختصر است، معتقد است که در هیاهوی یک بازار گاوی قرار داریم. او در توییتی گفت:

به نظر من وارد یک اصلاح جزئی شده‌ایم. اما هنوز در میان یک بازار صعودی قوی قرار داریم و از این به بعد نیز قوی تر خواهد شد.

خروجی ماینرهای بیت کوین و الگوهای هولدرها

طبق اطلاعات وبسایت Glassnode، بازار صعودی گذشته توسط شاخص‌هایی مانند خروجی ماینرها هدایت ‌شده است. از این نظر در بازار صعودی کنونی این الگو تاکنون به تکامل نرسیده است و در نتیجه احتمال دارد کار گاوهای بازار تمام نشده باشد.

توییت گلس نود در مورد بازار صعودی بیت کوین

دن هلد از مدیران صرافی کراکن معتقد است که این اصلاح می‌تواند یکی از آخرین چرخه‌های بزرگ قیمتی باشد که قبل از پایان روند صعودی با آنها مواجه می‌شویم.

زمانیکه مالکیت بیت کوین از ۰.۰۱٪ جمعیت جهان به ۱٪ تغییر پیدا کند چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر زمانی سازمان‌ها تصمیم بگیرند میزان ۱۰۰ تریلیون دلار دارایی خود را برای حفظ ارزش آن وارد بیت کوین کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مسلما قیمت بیت کوین از ۲۰۰۰۰ دلار تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار نخواهد رفت بلکه تا ۱،۰۰۰،۰۰۰ دلار بالا می‌رود. این اصلاح قیمت می‌تواند یکی از آخرین اصلاح قیمت‌های بزرگ BTC باشد.

Glassnode در ادامه آورده است که تعداد هولدرهای کوتاه مدت نیز افزایش پیدا کرده است. آخرین باری که این میزان رشد در هولدرها دیده شده است به جولای ۲۰۱۷ برمی‌گردد؛ درست قبل از آنکه بازار Bitcoin اوج بگیرد.

بازار قرمز

صبح امروز اصلاح‌های بزرگی برای ارزهای دیجیتال معروف رخ داده است. اتریوم با افت ۵٪ تا قیمت ۱۷۴۲ دلار پایین آمده است. کوین BNB نیز از بالاترین قیمت خود فاصله گرفته و در این لحظه با قیمت ۱۲۶.۲۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم نتوانست بر سطوح مقاومت ۱۸۵۰ و ۱۸۶۹ دلاری غلبه کند و همانند بیت کوین با اصلاح ۸٪ مواجه شد. خط حمایت ۱۸۰۰ دلار و همچنین نمودار میانگین متحرک ۱۰۰ روزه شکسته شده است. همچنین در نمودار ساعتی ETH/USD یک شکست قیمت در زیر الگو مثلث انقباضی با حمایت ۱۷۹۰ دلار رخ داده است.

قیمت اتر به زیر سطوح ۱۷۵۰ و ۱۷۰۰ دلار نیز رسید اما گاوهای بازار در برابر قیمت ۱۶۵۰ دلار مقاومت نشان دادند و کف قیمت در ۱۶۶۴ دلار شکل گرفت و دوباره به بالای ۱۷۰۰ دلار صعود کرد. همچنین شکستی در بالای سطح ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی وجود دارد.

از طرف دیگر اولین سطح مقاومت در ۱۷۵۰ دلار وجود دارد. این سطح در نزدیکی نسبت ۵۰٪ فیبوناچی قرار دارد. سطح مقاومت بعدی در ۱۷۶۰ دلار قرار دارد. سطح مقاومت اصلی در ۱۷۹۰ و ۱۸۰۰ دلار قرار دارد؛ جایی که میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته آن را نشان داده است.

اگر اتریوم نتواند بر این سطوح غلبه کند روند کاهشی را ادامه خواهد داد. اگر قیمت به زیر ۱۶۶۰ دلار برسد احتمال آنکه تا سطح حمایت ۱۶۰۰ دلار ادامه پیدا کند وجود دارد.

سایر آلتکوین ها وضعیت بدتری نسبت به بیت کوین و اتریوم دارند. در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر لایت کوین، XRP و پولکادات به ترتیب با کاهش ۹.۲، ۹ و ۷ درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته اند. کاردانو نیز طی کاهش قیمت تا ۰.۸۲ دلار جایگاه چهارمین ارز دیجیتال برتر را به XRP واگذار کرده است. اما می توان گفت در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر بیشترین کاهش را دوج کوین تجربه کرده است. و با ریزش ۲۰ درصدی به ۰.۰۵۴ دلار رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا