بازارهای خارجی

اقتصاد آمریکا در مسیر بهبود قرار گرفت؟

به گزارش رویترز، از آنجا که بسته محرک برنامه‌ریزی شده توسط جو بایدن به تقویت فعالیت اقتصادی کمک می‌کند، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد ایالات متحده در طول یک سال به سطح پیش از بیماری کووید-۱۹ بازگردد؛ اما احتمالا بازگشت بیکاری به سطح اوایل سال ۲۰۲۰، بیش از یک سال طول بکشد.

گفتنی است که خوش‌بینی اکثر اقتصاددانان به بهبود اقتصاد، به دلیل تصویب بسته محرک ۱.۹تریلیون دلاری و موفقیت در استفاده از واکسن کووید-۱۹ افزایش یافته است. از سویی این خوش‌بینی، انتظارات برای رشد و تورم در آینده را بالا برده است.

بر اساس آمار به دست آمده، اقتصاد آمریکا پس از تجربه سقوط ۳۱.۴درصدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، در سه ماهه سوم با رشد سالانه ۳۳.۴درصدی بهبود یافت و در سه ماهه چهارم به رشد ۴درصدی رسید.

انتظار می‌رود اقتصاد این کشور در سه فصل بعدی به ترتیب ۶درصد، ۶.۳درصد و ۴.۶درصد رشد داشته باشد. برای سال کامل نیز، رشد ۴.۷درصدی در سال ۲۰۲۱، و رشد ۳.۵درصدی برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌شود.

با این حال، خطراتی مانند احتمال شیوع ویروس جهش‌یافته و ایجاد اختلال در برنامه واکسیناسیون وجود دارد که می‌تواند اقتصاد آمریکا را از مسیر رشد منحرف کند.

قابل ذکر است که به دلیل عدم اطمینان از تغییرات بالقوه ساختاری در اقتصاد، ممکن است روند بهبود در مشاغل کمی بیشتر طول بکشد. کار از خانه یا دورکاری به این معنی است که شهرهای بزرگ، کافه‌ها و رستوران‌ها و مشاغلی از این قبیل، به نیروی کار نیاز ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا