ارز دیجیتال

یکی از بزرگترین بانک‌های مالزی در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند

یکی از بزرگترین بانک‌های مالزی با خریداری سهام یک صرافی رمز ارز در این کشور، وارد حوزه ارزهای دیجیتال شد.

بانک Kenanga یکی از بزرگترین بانک‌های واقع در کشور مالزی است. این بانک اعلام کرده که ۱۹ درصد از سهام یکی از صرافی‌های رمز ارز در کشور مالزی را خریداری کرده و از این طریق به سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال وارد شده است. صرافی Tokenize سومین صرافی بزرگ رمز ارز در کشور مالزی است.

سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌های مالزی در حوزه ارزهای دیجیتال

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری این بانک در مورد این اقدام توضیحاتی را ارائه داده که در ادامه مطالعه می‌کنیم:

ما در حال ساخت یک اکوسیستم دیجیتال هستیم تا طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مالی را به مشتریان خود ارائه دهیم، دارایی‌های دیجیتال هسته مرکزی این اکوسیستم است. ظهور دارایی‌های دیجیتال از جمله ارزهای رمزنگاری شده، در چند سال گذشته در سطح جهانی مورد قبول واقع شده و مقبولیت آن بیشتر از قبل شده است. در حالی که ما به ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی علاقه‌مندیم و در آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، از نوسانات شدید قیمتی و همچنین فعالیت‌های غیرقانونی این حوزه آگاهی داریم.

مدیرعامل صرافی توکنایز مالزی معتقد است که ورود یکی از بانک‌های بزرگ این کشور در حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند نقش کشور مالزی در حوزه رمز ارزها را تشدید کند. کشورهای آسیایی به دنبال افزایش نفوذ خود در بازار ارزهای دیجیتال هستند. کشور مالزی و کشور ژاپن همکاری‌های موثری در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال و بهره‌مندی از مزایای این حوزه داشته‌اند. یکی از محصولات مشترک این همکاری ایجاد بستری برای انجام معاملات آنلاین با استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور مالزی است.

کشور کره جنوبی نیز در این حوزه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. یکی از نتایج این فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری بانک Shinhan کره‌جنوبی در صندوق سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال در این کشور است. این صندوق توسط شرکت Korbit ارائه شده است. کشور چین نیز با فعالیت گسترده در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال جزو کشورهای پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال است.  به نظر می‌رسد کشورهای آسیایی یکی پس از دیگری با پتانسیل این حوزه آشنا شده و به دنبال بهره‌مندی از آن هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا