ارز دیجیتال

ساعاتی دیگر اولین هاوینگ کوین حریم خصوصی زی‌کش انجام می‌شود؛ تاثیر آن بر ماینرهای شبکه چیست؟

کوین شبکه زی کش یک رمز ارز با ویژگی حفظ حریم خصوصی است که امروز اولین هاوینگ خود را انجام خواهد داد. هاوینگ این شبکه چه تاثیری بر Zcash و رمز ارز آن خواهد داشت؟

هاوینگ شبکه زی کش

شبکه بلاکچین Zcash هارد فورکی از شبکه بلاک چین بیت کوین است. این شبکه در سال ۲۰۱۶، از شبکه بیت کوین جدا شد. یکی از تغییراتی که در این شبکه اعمال شده، حفظ حریم خصوصی افراد است. در این شبکه در مقایسه با شبکه بیت کوین، حریم شخصی افراد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

هاوینگ این شبکه به معنی نصف شدن پاداش استخراج بلاک‌های آن است. در حال حاضر پاداش استخراج هر بلاک شبکه، ۶.۲۵ رمز ارز ZEC است. با انجام این هاوینگ، این پاداش به ۳.۱۲۵ کوین ZEC کاهش می‌یابد. این هاوینگ پس از استخراج بلاک ۱,۰۴۶,۴۰۰ این شبکه صورت می‌گیرد.

هاوینگ یک رخداد اقتصادی در یک ارز رمزنگاری شده است. با انجام این کار، تولیدکوین جدید یک شبکه بلاک چین، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. این اتفاق به کاهش عرضه منجر می‌شود. یکی از تاثیرات آن، می‌تواند افزایش قیمت رمز ارز آن شبکه بلاک چین باشد.

در مورد شبکه Zcash این مورد بیشتر از سایرین اهمیت دارد. زیرا از سال ۲۰۱۶ تا به امروز، عرضه این کوین بسیار بالا بوده و همین نکته مانع رشد قیمت ارز دیجیتال آن شده است. نرخ تورم در این شبکه پس از انجام هاوینگ به ۱۲.۵ درصد کاهش خواهد یافت. پیش از این نرخ تورم شبکه زی کش برابر ۲۵ درصد بوده است. از طرفی این شبکه بلاک چین چهارمین نسخه از شبکه خود را نیز ارتقا می‌دهد که می‌تواند تا ۷۰ میلیون دلار در اختیار توسعه‌دهندگان آن طی چهار سال آینده بگذارد.

حریم خصوصی جرم نیست

شبکه زی کش اطلاعات تراکنش‌ها را رصد نمی‌کند. از این طریق این امکان را فراهم کرده تا تمامی تراکنش‌ها بدون آشکار شدن فرستنده، گیرنده و مقدار معامله، تایید شود. شبکه Zcash همچنین امکان ذخیره دارایی را به صورت کاملا محرمانه فراهم خواهد کرد. این ویژگی الزاما به معنی طرفداری از اعمال مجرمانه نیست. اما عموما توسط این افراد انتخاب شده است. در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که کلاهبرداران و مجرمان عموما از ارز دیجیتال مونرو برای انجام اعمال خلاف قانون خود استفاده می‌کنند. رمز ارز ZEC عموما مورد استفاده نبوده است. هاوینگ این شبکه حدودا ۵ ساعت دیگر انجام خواهد شد. برای مشاهده زمان باقی مانده تا هاوینگ زی کش اینجا کلیک کنید.

قیمت رمز ارز ZEC

رمز ارز ZEC کوین اصلی شبکه زی کش است. قیمت آن در حال حاضر در محدوده ۶۰ دلار معامله می‌شود. در ساعات گذشته این آلتکوین همانند سایر ارزهای دیجیتال بازار به واسطه رشد شدید قیمت بیت کوین، کاهش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت بیت کوین به ۱۸,۴۰۰ دلار رسید ؛ آیا قبل از رسیدن به ATH شاهد اصلاح قیمت خواهیم بود؟

از طرفی کاهش قیمت این ارز دیجیتال را می‌توان به هاوینگ Zcash نسبت داد. بسیاری از ماینرها اقدام به فروش دارایی دیجیتال ZEC خود کرده‌اند. درآمد آنها از امروز نصف خواهد شد و ممکن است برای تامین مخارج ماینینگ، اقدام به فروش این ارز دیجیتال کنند.

بالاترین قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ با رسیدن به نزدیکی ۱۰۰ دلار به ثبت رسید. این در حالی است که قیمت آن در سال ۲۰۱۷ به ۹۰۰ دلار نیز رسیده بود. این کوین راه زیادی تا بالاترین قیمت تاریخ خود دارد. شاید این هاوینگ بتواند قیمت کوین شبکه زی کش را افزایش دهد. به هر حال باید دید که پس از هاوینگ Zcash آیا ماینرهای آن همچنان در این شبکه باقی خواهند ماند؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا