ارز دیجیتال

معاملات آتی بیت کوین برای اولین بار به ارزش ۱۴ میلیارد دلار رسید

ارزش دلاری مجموع قراردادهای معاملات آتی بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال با رسیدن به عدد ۱۴ میلیارد دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

رکورد در معاملات آتی بیت کوین

معاملات آتی بیت کوین

قیمت بیت کوین در یک هفته اخیر پس از حمایت گسترده در محدوده ۲۹,۰۰۰ دلار، روند صعودی جدیدی را آغاز کرد؛ به طوریکه قیمت اولین رمز ارز بازار شب گذشته مجددا سطح مقاومتی ۴۰,۰۰۰ دلار را شکست و برای ساعاتی بالای این محدوده معامله شد. در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین در صرافی بایننس در محدوده ۳۹,۵۰۰ دلار در حال معامله است. همزمان با این روند صعودی، رکورد بالاترین حجم معاملات در بازار آتی بیت کوین نیز شکسته شد و مجموع ارزش معاملات آتی بیت کوین در تمام پلتفرم‌های معاملات مشتقه آن، به عدد ۱۴ میلیارد دلار رسیده است. با مشاهده نمودار قیمتی بیت کوین نیز شاهد شکل‌گیری الگوی نموداری مثلث افزایشی در تایم‌فریم روزانه هستیم.  این الگو، یک الگو ادامه دهنده بوده و انتظار می‌رود با شکست رو به بالای این الگو، شاهد ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین باشیم.

نمودار قیمت بیت کوین

با مشاهده نمودار قیمت BTC در تایم‌فریم روزانه، موارد زیر نیز قابل مشاهده است:

  • سقف الگوی مثلث افزایشی در نمودار بیت کوین در محدوده ۳۹ هزار تا ۴۲ هزار دلار قرار دارد؛ لذا ادامه روند صعودی مشروط به شکست این محدوده مقاومتی است.
  • این مقاومت الگوی نموداری با بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین همپوشانی داشته و شکست این سطح، با شکست بالاترین قیمت بیت کوین و ثبت رکورد جدیدی در نمودار قیمتی همزمان خواهد بود.
  • اندیکاتور MACD در محدوده صعودی قرار دارد و نشانه‌ای از ضعیف شدن روند صعودی پدیدار نشده است.
  • دو اندیکاتور RSI و MFI به ترتیب در محدوده ۷۴ و ۶۸ قرار دارند و هنوز وارد محدوده اشباع خرید نشده‌اند.

در نتیجه این احتمال وجود دارد که بیت کوین در روزهای آتی موفق به شکست رو به بالای الگوی مثلث افزایشی خود شده و روند صعودی دیگری را آغاز کند. در این صورت می‌توان انتظار داشت که قله قیمتی جدید در نمودار بیت کوین پدیدار شود.

تاثیر سال نو چینی بر قیمت بیت کوین

از آنجا که عمده ماینرهای شبکه بیت کوین در کشور چین فعالیت دارند، به صورت سنتی در روزهای نزدیک به سال جدید در چین این انتظار وجود دارد که ماینرها اقدام به فروش دارایی خود کرده و در نتیجه شاهد ریزش قیمت بیت کوین باشیم. تقریبا ۵ روز با تحویل سال جدید در کشور چین فاصله داریم. آیا به روال سال‌های قبل شاهد افزایش فشار فروش بیت کوین از سمت ماینرهای چینی خواهیم بود؟ آیا با وجود تقاضای خرید بیت کوین از سمت شرکت‌های سرمایه‌گذاری، قدرت خریدران به فروشندگان غلبه خواهد کرد؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا