ارز دیجیتال

در سال ۲۰۲۱ اتریوم به دارایی اصلی سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد

اتریوم پتانسیل بالاتری در مقایسه با بیت کوین دارد و جامعه در حال درک ارزش واقعی رمز ارز اتر است.

طی نیمه دوم سال ۲۰۲۰، شاهد افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال از جانب سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌های و افراد سرمایه‌دار بزرگ بودیم. هرچند، تمام توجه نهنگ‌ها و هم‌چنین توجه عموم مردم بر روی بیت کوین ثابت شده بود. اکنون به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا اتر یک دارایی جذاب‌تر است و چرا این ارز دیجیتال باید به انتخاب اول سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

ابتدا با اعداد و ارقام شروع می‌کنیم. رشد قیمت اتر از زمان سقوط ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه مارس ۲۰۲۰ تاکنون ۱۲۰۰ درصد بوده است، در حالی که در این برهه زمانی، قیمت بیت کوین فقط ۷۰۰ درصد افزایش یافته است. البته در مقابل رکوردشکنی قیمت بیت کوین که اخیرا به ۴۰,۰۰۰ دلار رسید، افزایش قیمت اتر به ۱,۴۰۰ دلار چشمگیر به نظر نمی‌رسد. به علاوه، ارزش بازار اتر یک پنجم ارزش بازار بیت کوین است. اما چه چیزی برای سرمایه‌گذاران مهم‌تر است: اعداد و رکوردهای خوب و چشمگیر دارایی یا درآمد بیشتر؟

نمودار قیمت اترویم

دلایل محکم زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند افزایش قیمت اتر در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت و سود بیشتری را نسبت به بیت کوین نصیب سرمایه‌گذاران خواهد کرد.

تقاضا در میان توسعه‌دهندگان

بلاک چین اتریوم پلتفرم شماره یک برای ایجاد پروژه‌های بلاک چین و عرضه برنامه‌های غیرمتمرکز است. نمودار زیر، تعداد توکن‌های منحصربه‌فرد ERC-20 را نشان می‌دهد که در سال‌های اولیه عرضه شبکه اتریوم، بر بستر این شبکه معامله شده‌اند. علیرغم این نکته که میزان گسترش و رشد بازار استارت‌آپ‌های بلاک چین از زمان از بین رفتن حباب ICO ها در سال ۲۰۱۸ تاکنون کاهش یافته است، اما تعداد این استارت‌آپ‌ها هم‌چنان در حال افزایش است.

تعداد ترید توکن ERC-20

حتی علیرغم این موضوع که اتریوم دارای رقبای مهم و خوبی نظیر ترون، پولکادات، کاردانو، کازمس و تزوس است، اما این پلتفرم هم‌چنان در این عرصه پیشرو است.

افزایش حجم تراکنش‌ها

در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱ تریلیون دلار تراکنش در بلاک چین اتریوم ثبت شده است. این رقم بیشتر از حجم تراکنش‌های پی‌پال، غول پرداخت‌های اینترنتی است که بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر دارد، اما میانگین حجم تراکنش‌های سه ماهه آن معمولا از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر نمی‌شود.

نمودار تاریخچه تراکنش های اتریوم

هم‌چنین این نکته را به خاطر داشته باشید که هر تراکنش دارای کارمزد شبکه است که به صورت اتر پرداخت می‌شود. از آنجایی که میزان رشد شبکه هم‌چنان در سطح بالایی قرار دارد، می‌توان ادامه روند صعودی قیمت اتر را انتظار داشت. به هر ترتیب، علاقه به ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، به طوری که تعداد کیف پول‌های فعال، تعداد تراکنش‌های شبکه و میانگین حجم تراکنش‌ها دائما در حال رشد هستند.

توسعه حوزه دیفای

علیرغم برتری بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال، اتریوم پیشگام صنعت نوظهور امور مالی غیرمتمرکز است. پروژه‌های استیکینگ و وام‌دهی دیفای که در تابستان سال ۲۰۲۰ بسیار محبوب بوده‌اند هم‌چنان در حال رشد هستند و سرمایه‌گذاران جدیدی به سمت خود جذب می‌کنند.

سرمایه مسدود شده در دیفای

کل سرمایه مسدودشده در دیفای از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تقریبا ۳,۳۰۰ درصد افزایش یافته و از ۶۸۷ میلیون دلار به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است اتریوم، پلتفرم اصلی ایجاد و عرضه اکثر پروژه‌های جدید دیفای و استیبل کوین‌ها است.

استیبل کوین‌ها دائما در حال گسترش و رشد هستند، زیرا ارزهای دیجیتال با پشتوانه ارزهای سنتی که نوسان قیمت کمتری دارند، ابزار بسیار راحت و مناسبی برای پرداخت‌های سریع بین دو کاربر، ایجاد جفت ارزها در صرافی‌های ارزهای دیجیتال و حفظ سرمایه در مقابل نوسان شدید است.

میزان عرضه استیبل کوین ها

در مقابل باید درباره علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به دیفای نیز صحبت کنیم. اگرچه هرج‌ومرج موجود در بازار دیفای در تابستان ۲۰۲۰ تقریبا منجر به از دست رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران سازمانی به پتانسیل بلاک چین در عرصه امور مالی شد، اما شرکت‌های عمومی هم‌چنان علاقه خود به این دارایی‌های جدید را نشان می‌دهند.

در ماه آگوست ۲۰۲۰، Archax و Algorand برنامه‌های خود مبنی بر توسعه ابزارهایی برای معرفی و حضور دیفای در میان سازمان‌ها را اعلام کردند. در پاییز ۲۰۲۰ مشخص شد که xSigma که یکی از زیرمجموعه‌های ZK International است، در حال توسعه سرویس‌های دیفای و آماده‌سازی برای عرضه صرافی غیرمتمرکز به منظور معاملات استیبل کوین‌ها است.

همه ما نتیجه توجه سرمایه‌گذاران بزرگ به بیت کوین در سال گذشته را به یاد داریم. اکنون به نظر می‌رسد که سایر حوزه‌های صنعت ارزهای دیجیتال نیز در همان مسیر قرار دارند و بعضی از این حوزه‌ها مستقیما با اتریوم در ارتباط هستند. مزیت و برتری اصلی اتریوم نسبت به رقبای خود، چندمنظوره بودن فناوری و جامعه در حال رشد آن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا