بازارهای خارجی

پیشنهاد جدید دموکرات‌ها برای کمک به خانواده‌های آمریکایی

به گزارش فاکس نیوز و بر مبنای گزارشی از واشنگتن پست، این لایحه ۲۲ صفحه‌ای قرار است امروز دوشنبه ارائه شود. بر اساس گزارش واشنگتن پست، در این طرح خانواده‌هایی که فرزندان زیر شش سال دارند، به ازای هر کودک ۳۶۰۰ دلار کمک مالی سالانه دریافت خواهند کرد؛ برای سنین بالاتر از شش سال این مبلغ سالانه به ۳ هزار دلار کاهش خواهد یافت و اساسا مبلغی که به هر خانوار تعلق می‌گیرد وابسته به درآمد سالانه آنهاست.

واشنگتن پست همچنین گزارش داد که دموکرات‌ها برای تصویب این قانون با خطراتی روبرو هستند و تحلیل‌گران بر این باورند که با توجه به آنکه خانواده‌های زیادی از این قانون تاثیر می‌پذیرند، موفقیت و یا عدم موفقیت آن می‌تواند بر نتیجه انتخابات ۲۰۲۲ تاثیرگذار باشد. انتظار می‌رود این لایحه از همان ابتدا با مخالفت و سرسختی جمهوری‌خواهان مواجه شود.

بر اساس برنامه دموکرات‌های مجلس، این مبلغ برای والدینی که درآمد سالیانه آنها ۷۵ هزار دلار و زوجینی که در مجموع ۱۵۰ هزار دلار باشد، به صورت کامل تعلق خواهد گرفت. بر اساس این قانون، همه خانواده‌ها حتی در صورت عدم پرداخت مالیات بر درآمد فدرال، مبلغ را کامل دریافت کرده و پرداخت به خانواده‌ها ماهانه انجام خواهد پذیرفت.

دموکرات‌ها در تلاش برای تسریع روند تصویب لایحه کمکی بایدن هستند و بر همین اساس هفته گذشته مجلس سنا مصوبه بودجه‌ای را به تصویب رساند که به آنها اجازه می‌دهد تا با استفاده از ابزاری به نام «تلفیق» این مصوبه را تصویب کنند.

چه کسانی شامل دریافت بسته محرک سوم می‌شوند؟

بر اساس آنچه که اکنون می‌دانیم، پیش بینی می‌شود در بسته محرک سوم ۱۶۰ میلیارد دلار برای توزیع واکسن در ایالات متحده در نظر گرفته شود، در این قانون بیمه بیکاری افراد به صورت هفتگی و ۴۰۰ دلار تا سپتامبر آینده پرداخت خواهد شد و پرداخت مستقیم به افراد معادل ۱۴۰۰ دلار برای واجدین شرایط خواهد بود. گفته می‌شود این بسته در بزرگتر شدن کسری مالی بالقوه ایالات متحده که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰ به ۳.۱ تریلیون دلار رسیده بود تاثیرگذار نیست.

ریچارد نیل نماینده ایالت ماساچوست در این باره عنوان کرد: همه گیری ویروس کرونا خانواده‌ها را بیشتر و بیشتر به قعر فقر می‌کشاند و این کمک‌ها به افراد برای تامین حداقل‌های زندگی کمک خواهد کرد.

نیویورک تایمز در این باره در گزارشی آورده است که برخی از نمایندگان دموکرات قصد دارند این طرح را برای مقابله با فقر در ایالات متحده، به صورت دائمی تصویب و اجرا کنند. از سوی دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه که عمدتا نگرانی آنها مرتبط با مساله بدهی ملی است، آماده رقابت بر سر عدم تصویب این قانون هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا