بازارهای خارجی

نوآورترین اقتصادهای جهان در سال جدید

تحقیقات در خصوص بیماری سرطان، یافتن جایگزین برای گوشت حیوانی و فناوری خانه‌های هوشمند از پیشرفت‌های عمده در زمان ما به شمار می‌رود. اما کدام کشورها در تحقیق و توسعه، فعالیت‌های مربوط به ثبت اختراع، تراکم فناوری پیشرفته و هر آنچه که پرورش نوآوری را به دنبال دارد، رهبران جهان به شمار می‌روند؟

بلومبرگ در رتبه‌بندی خود که به تازگی ارائه شده، نوآورترین کشورها را بر اساس ارزش شاخص معرفی کرده است. گفتنی است که کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۱ بالاترین رتبه را کسب کرده، در حالی که این جایگاه در سال گذشته متعلق به آلمان بود. این کشور آسیای شرقی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در راس این لیست قرار داشت.

قابل ذکر است که ایالات متحده در جایگاه یازدهم به چشم می‌خورد که باید گفت در طول دو سال، سه رتبه را از دست داد و برای نخستین بار از گروه ۱۰کشور برتر جهان از نظر نوآوری خارج شد.

این رتبه‌بندی شامل عواملی مانند صرف هزینه در زمینه تحقیق و توسعه، شمار درخواست‌های ثبت اختراع داخلی و تعداد شرکت‌های داخلی با فناوری پیشرفته است.کره‌جنوبی در این بررسی امتیاز ۹۰.۴۹ از ۱۰۰ را کسب کرده است. هلند و دانمارک به ترتیب با صعود چهار و دو رتبه، کشورهایی بودند که بیشترین پیشرفت را در میان ۱۰کشور برتر داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا