بازارهای داخلی

توضیح غضنفری درباره بدهی ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت به صندوق توسعه ملی

غضنفری، رییس صندوق توسعه ملی در نشست خبری گفت: صندوق به دولت گفته است که خودش این ۱۰۰ میلیارد دلار را کسب کند و پیشنهادمان سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز است.

وی افزود:  مدل I-HOPE را مطرح کردیم و گفتیم با این مدل صندوق تأمین مالی می کند و شرکت ها کار را انجام می دهند. ما برون سپاری می کنیم، به دنبال بنگاه سازی هستیم نه بنگاه داری.

غضنفری گفت: از دولت خواسته ایم مجوزهای لازم را به ما بدهد که این در برنامه هفتم توسعه آمده، در مجلس تصویب شده و منتظر نظر شویرای نگهبان هستیم.

با عمل به این روش الان صندوق ۵۰۰ میلیون دلاری داشتیم

رییس صندوق توسعه ملی گفت: تصور می کنیم که نفت ثروت ماست که منابع حاصل از آن را در بودجه استفاده می کنیم و تمام می شود. ما در صندوق می گوییم نفت سرمایه است و باید سرمایه گذاری شود و از محل سودش بودجه کشور تامین شود.

وی اضافه کرد: اگر این روش را اجرا می کردیم الان صندوق ۵۰۰ میلیون دلاری داشتیم.

دولت ۵ میلیارد دلار از طلب صندوق توسعه ملی را بازگردانده است

غضنفری گفت: دولت ۵ میلیارد دلار از طلب صندوق را بازپرداخت کرده است. هر تصمیمی بانک مرکزی درباره ارز بگیرد ما تابع هستیم، حساب های ارزی ما نزد بانک مرکزی
است.

رییس صندوق توسعه ملی افزود: صندوق توسعه ملی همچنان از طرح‌های زیر ۱۰۰ میلیون دلار حمایت می‌کند، اما به دلیل وجود معوقات بالا و ریسک بازپرداخت، روش ارائه تسهیلات از این به بعد تغییر می‌کند.

وی همچنین گفت: ایران باید کشور شماره یک منطقه باشد صندوق همین را وظیفه خود می داند و برای رشد ۸ درصدی تلاش می کند. صندوق برای رشد نرخ توسعه بالاتر می‌خواهد گام های بزرگتری بردارد. این مسیر را شروع کردیم و امیدواریم مصوبات مورد نیاز صندوق به تصویب برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا