ارز دیجیتال

پنکیک‌سواپ به اولین پروژه میلیارد دلاری زنجیره هوشمند بایننس تبدیل شد!

پنکیک‌سواپ (PancakeSwap) از کارمزد اندک بایننس اسمارت چین بهره می‌برد تا به دومین صرافی غیرمتمرکز از لحاظ حجم معاملات تبدیل شود.

پنکیک‌سواپ (CAKE) به عنوان ستاره نوظهوری در عرصه دیفای خود را نشان داده است، به طوری که افزایش قیمت اخیر این توکن، آن را به اولین پروژه میلیارد دلاری بر بستر بایننس اسمارت چین (BSC) تبدیل کرده است.

اطلاعات Cointelegraph Markets و TradingView نشان می‌دهد که قیمت توکن CAKE از تاریخ ۳ فوریه و از ۱.۸۹ دلار، ۵۲۰ درصد افزایش یافته و در تاریخ ۱۷ فوریه، رکورد جدیدی بر روی ۱۱.۱۲ دلار ثبت کرده است. این افزایش قیمت منجر به رسیدن ارزش بازار توکن CAKE به بیش از یک میلیارد دلار شده است.

نمودار قیمت 4 ساعته پنکیک‌سواپ
نمودار قیمت ۴ ساعته پنکیک‌سواپ

با رشد دیفای و با توجه به اینکه اکثر پروژه‌ها در حال حاضر بر بستر شبکه اتریوم هستند، پروتکل‌هایی که بر بستر سایر شبکه‌ها نظیر BSC قرار دارند با افزایش تعداد کاربران فعال مواجه شده‌اند که به دنبال فرار از کارمزدهای زیاد تراکنش‌ها و زمان زیاد مورد نیاز برای تایید آنها هستند.

تصمیم اخیر توسط جامعه BSC مبنی بر کاهش کارمزد گس از ۱۵ به ۱۰ gwei در واکنش به افزایش قیمت BNB، معامله‌گرانی که به دنبال ثبات در هزینه تراکنش‌ها بودند را تشویق به استفاده از این شبکه کرده است.

کل سرمایه مسدودشده در پروتکل پنکیک‌سواپ

طبق اطلاعات Defistation، کل سرمایه مسدودشده در پروتکل پنکیک‌سواپ از ۱۵۰ میلیون دلار در تاریخ ۲۳ ژانویه به رکورد ۲.۴۴۷ میلیارد دلار در تاریخ ۱۷ فوریه افزایش یافته است.

حجم معاملات در این پلتفرم نیز شاهد رشد مستمر طی هفته‌های اخیر بوده است، به طوری که اطلاعات نشان می‌دهند توکن CAKE از این لحاظ پس از یونی‌سواپ (UNI) در رتبه دوم قرار دارد.

برترین صرافی های غیر متمرکز در میزان معاملات
برترین صرافی های غیر متمرکز در میزان معاملات

روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال و گسترش سریع دیفای بیانگر افزایش بیشتر در حجم تراکنش‌های شبکه‌های بلاک چین است. از آنجایی که هیچ سقفی برای کارمزد تراکنش‌های اتریوم وجود ندارد و پروژه‌های ارزانتر از لحاظ کارمزد تراکنش‌ها در حال افزایش هستند، پنکیک‌سواپ احتمالا با روند صعودی بیشتری مواجه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا