ارز دیجیتال

نقص فنی در صرافی بایننس

نوسان شدید در عرصه ارزهای دیجیتال منجر به بروز مسائل فنی در چندین صرافی نظیر بایننس، بیترکس و کراکن شد.

پس از یک روز پرنوسان دیگر در بازار ارزهای دیجیتال، بایننس با مسائل فنی مواجه شد که توقف موقتی در برداشت‌ها را در پی داشت. با این حال، بایننس به مشتریان خود اطمینان خاطر داد که تمام سرمایه‌ها در امنیت کامل قرار دارند و پس از مدتی اعلام کرد که مشکل را برطرف کرده است.

قبل از این موضوع، شاهد افزایش قیمت بیت کوین و اکثر آلتکوین‌ها در عرض چند دقیقه پس از به‌روزرسانی صفحه توییتر ایلان ماسک بودیم که طی آن، کلمه بیت کوین را به بیوگرافی خود اضافه کرد.

قیمت بیت کوین با افزایش بیش از ۲۰ درصدی به بیشتر از ۳۸,۲۰۰ دلار رسید و ارزش بازار نیز به ۱.۰۵ تریلیون دلار افزایش یافت.

این موضوع، منجر به نقص فنی در مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان شد.

بایننس برداشت‌ها را متوقف کرد تا به افزایش شدید درخواست‌ها از جانب کاربران جدید رسیدگی کند. به نظر می‌رسد که ایلان ماسک اثر گلوله برفی را برای خرده سرمایه‌گذاران شروع کرده است، به طوری که چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس ثبت رکورد جدیدی در خصوص ثبت‌ نام‌ها، واریز و معاملات را اعلام کرده است.

این مسأله سریعا برطرف شده است، زیرا اندکی بعد، برداشت‌های بایننس مجددا امکان‌پذیر شد. به علاوه، مدیرعامل بایننس به کاربران اطمینان خاطر داد که تمام سرمایه‌ها در امنیت کامل قرار دارند.

بایننس تنها صرافی ارز دیجیتال نبود که با مسائل فنی مواجه شد. مشکلات دسترسی به صرافی کراکن نیز باعث شد که کاربران این صرافی نتوانند در این پلتفرم ثبت نام کنند یا به حساب خود وارد شوند. در حال حاضر، طبق آخرین به‌روزرسانی کراکن، این صرافی در حال برطرف کردن این مشکل است.

امروز بازار ارز دیجیتال با حجم معاملات بیشتر از حالت معمول همراه بود، به طوری که حجم معاملات دوج کوین تا بیش از ۱۰,۰۰۰ درصد افزایش یافت و بیش از ۱۵ درصد کل حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

با توجه به اتفاقات چند روز گذشته نظیر توقف معاملات سهام گیم‌استاپ و دوج کوین در پلتفرم رابین هود، تغییر ۱۸۰ درجه‌ای موضع ری دالیو (Ray Dalio) سرمایه‌گذار معروف، فروش NFT مارک کیوبان (Mark Cuban) و به‌روزرسانی صفحه توییتر ایلان ماسک و افزودن کلمه بیت کوین به آن، به نظر می‌رسد شاهد ورود خرده سرمایه‌گذاران بسیار زیادی باشیم.

یکی از کاربران توییتر در این خصوص گفته است:

تا زمانی که صرافی‌ها مجبور به بستن ثبت‌نام کاربران جدید نشوند، نمی‌توان گفت که در یک روند صعودی واقعی قرار داریم.

صرافی آمریکایی کراکن نیز با مسائلی در خصوص اتصال به شبکه مواجه شد. صفحه رسمی این صرافی اعلام کرد که تیم پشتیبانی، مشکل را شناسایی و در حال برطرف کردن آن هستند.

قبل از این نیز، اتفاقات مربوط به دوج کوین منجر به مسائل فنی در صرافی بیترکس شده بود. این پلتفرم معاملاتی گفت که کیف پول DOGE در وبسایت و برنامه موبایلی در دست تعمیر است. این شرکت هنوز بیانیه‌ای در خصوص حل این مشکل منتشر نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا