ارز دیجیتال

مدیرعامل ویزا کارت: ما می توانیم از پرداخت های مستقیم بیت کوین پشتیبانی کنیم

در حالی که غول خدمات مالی از قبل در کیف‌پول‌های کریپتو شریک است، گام بعدی برای ویزا قرار دادن مستقیم بیت کوین همراه با ۱۶۰ ارز فیات دیگر در شبکه Visa است.

مدیر عامل شرکت ویزا کارت می‌گوید این شرکت می‌تواند به طور مستقیم از برخی از رمز ارزها پشتیبانی کند. در حال حاضر، ویزا با ۳۵ کیف‌پول و پلتفرم مختلف کریپتو همکاری می‌کند. ویزا قبلا رویکرد مناسبی نسبت به دارایی‌های کریپتو نداشته است.

غول خدمات مالی جهانی، ویزا کارت هم اکنون نیز دستی در کریپتو از طریق مشارکت در کیف‌پول و پلتفرم‌های آن را دارد. شرکت‌های دارایی دیجیتال BlockFi ، Fold و Crypto.com در حال حاضر محصولات با مارک ویزا را استفاده می‌کنند. با این حال، آلفرد کلی (Alfred Kelly) مدیر عامل ویزا اکنون پیشنهاد می‌کند که ارزهای دیجیتال در آینده می‌توانند مستقیماً در شبکه ویزا کار کنند.

کلی دیروز در بیانیه مربوط به عملکرد ویزا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ کمی از بحث مربوطه خارج شد تا به طور اختصاصی از فرصت‌هایی که در فضای کریپتو وجود دارد سخن بگوید. وی جزئیات مربوط به ویزا را به عنوان بزرگترین مارک خدمات مالی در صنعت از طریق همکاری با ۳۵ پلتفرم و کیف‌پول توضیح داد. او در این باره گفت :

در این فضا، ما روش‌هایی را که می‌توانیم ارزش متمایز شده‌ای را به اکوسیستم اضافه کنیم می‌بینیم .و ما معتقدیم موقعیت منحصر به فردی داریم که به کمک آن می‌توان رمز ارزها را از طریق حضور جهانی، رویکرد مشارکت و اعتبار ما، ایمن تر، مفیدتر و قابل استفاده برای پرداخت‌ها دانست.

کلی این فضا را در به دو قسمت تقسیم می‌کند اولی بیت کوین و سایر موارد که به عنوان طلای دیجیتال نگهداری می‌شوند و دوم استیبل کوین‌ها که همانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند.

برای اولی‌، ویزا معتقد است که بهترین راه ادامه همکاری است و ارائه راهی به کاربران برای برداشتن دارایی خود به شکل دلخواه و با استفاده از اعتبار ویزا که در حدود ۷۰ میلیون بازرگان در سراسر جهان دارد. و در مورد دومی می‌گوید که آنها نوآوری‌های نوظهوری در پرداخت هستند که می‌توانند پتانسیل استفاده برای تجارت جهانی را دقیقاً مانند سایر ارزهای فیات داشته باشند. کلی همچنین گفت:  ما فکر می‌کنیم ارزهای دیجیتالی که در بلاک چین‌های عمومی کار می‌کنند به عنوان شبکه‌های اضافی دقیقاً مانند شبکه‌های RTP یا ACH هستند ، بنابراین ما آنها را به عنوان بخشی از استراتژی شبکه، شبکه‌های خود می‌بینیم.

ناگفته نماند، تا آنجا که یک ارز دیجیتال خاص به عنوان یک وسیله تبادل شناخته شده تبدیل شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم آن را به شبکه خود اضافه کنیم، امروزه ما از ۱۶۰ ارز فیات پشتیبانی می‌کنیم.

این یک نسخه واضح‌تر از بیانیه‌ای است که کلی در ماه نوامبر ارائه داد ، در آن زمان وی پیشنهاد کرد که ویزا می‌تواند ارزهای دیجیتال را به طور منظم در شبکه ویزا اجرا کند، البته چند سال دیگر.

ویزا قبلا ادعا کرده بود که نمی‌خواهد از رمز ارزها استفاده کند، بلکه تنها به طور گسترده‌تری از کوین‌ها و ارائه دهندگان پشتیبانی می‌کند. جالب خواهد بود که ببینیم آیا با افزایش میزان استفاده از استیبل کوین‌ها و CBDC در ماه‌ها و سالهای آینده این روش تغییر می‌کند یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا