بازارهای خارجی

ثبات قیمت نفت به دنبال کاهش عرضه/ شیوع کرونای جدید مانع رشد بازار شد

به گزارش رویترز، قیمت نفت روز جمعه در محدوده سه هفته گذشته بود و ثابت ماند؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از تغییر اصول عرضه و تقاضا بودند.

کاهش عرضه نفت عربستان سعودی و ذخایر نفت ایالات متحده به فشارهای قیمتی ناشی از تقاضای سوخت، که به دلیل توقف عرضه واکسن و افزایش شیوع نوع جدید ویروس کرونا بوده، کمک کرده است.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مارس، پس از سقوط ۰.۵درصدی در جلسه معاملاتی پیشین، ۴سنت یا ۰.۱درصد افزایش یافت و به ۵۵.۵۷دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه مارس برنت امروز (جمعه) به پایان رسید. قرارداد ماه آوریل با ۱۳سنت یا ۰.۲درصد افزایش، با قیمت ۵۵.۲۳دلار در هر بشکه معامله شد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از تجربه سقوط ۱ درصدی در روز پنجشنبه، با ۷سنت کاهش، به ۵۲.۲۷دلار در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی قرار است در ماه‌های فوریه و مارس میزان تولید خود را تا یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد و از سویی وضعیت پذیرش محدودیت‌های تولید توسط کشورهای عضو اوپک پلاس در ژانویه نیز بهبود یافته است.

از طرفی کاهش ۹.۹میلیون بشکه از موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته و همچنین پیش‌بینی کاهش اندک تولید در ماه فوریه نیز به حمایت از بازار کمک می‌کند.

با این حال، نگرانی‌ها به دلیل توقف عرضه واکسن و همچنین شیوع نوع جدید ویروس کرونا، مانع دستاوردهای بازار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا