ورزشی

اقدام عجیب برای بدرقه کاروان ایران در اوج شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نخستین گروه ورزشکاران اعزامی ایران به المپیک توکیو شامل ۲۸ ورزشکار برای اعزام به محل برگزاری مسابقات امشب راهی فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شوند و قرار است مراسم بدرقه در محل فرودگاه برگزار شود.

 این مراسم قرار است از ساعت ۱۹ آغاز شود و قرار است مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و برخی از روسای فدراسیون‌ها در این مراسم شرکت کنند.

بدرقه کاروان ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) در حالی انجام خواهد شد که این مراسم قرار بود در فضای باز آکادمی ملی المپیک برگزار شود اما تشدید وضعیت قرمز کرونا باعث لغو آن شد و‌ حالا این مراسم در شرایطی بدتر از گذشته و در فضای بسته و در وضعیتی خطرناک‌تر از ۱۰ روز پیش برگزار می‌شود.

اعلام برگزاری این مراسم چند سوال را در ذهن هر کسی که این روزها پیگیر اخبار مربوط به المپیک است، ایجاد می‌کند.

اول اینکه اگر اصرار بر برگزاری مراسم بدرقه برای کاروان ایران بود، چرا با برنامه‌ریزی بهتر، در مکان و زمان مناسب‌تری برگزار نشد و چرا مکانی پر خطر مانند فرودگاه برای این مراسم انتخاب شد؟ اگر هدف از ابتدا این بود چرا مراسم در فضای باز لغو و به فضای بسته منتقل شد؟

سوال دیگر این است که آیا سایر کشورها نیز این خطر را به جان خریدند و آیا مراسم بدرقه برای کاروان خود برگزار کردند یا بیش از پرداختن به این موضوعات به دنبال قرنطینه و ایزوله کردن ورزشکاران خود بودند؟

مطمئنا پاسخ منفی است چرا که شاهد هستیم سخت‌گیری کشورها به حدی است که کره جنوبی پس از نقض قوانین مقابله با کرونا توسط دو ورزشکار خود از اعزام آنها به ژاپن جلوگیری کرد. مطمئناً این رویه در اکثر کشورهایی که به دنبال اعزام کاروان خود با کمترین خطر ابتلا به کرونا هستند در پیش گرفته شده است.

سومین موضوع به بحث حضور خبرنگاران و اهالی رسانه بر می‌گردد. آیا خبرنگاران و مهمانان حاضر مراسم و حتی پرسنل فرودگاه در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند؟ چطور تعداد زیاد خبرنگار حاضر در محل می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی آخرین مصاحبه‌های خود از ورزشکاران را بدون ایجاد خطر برای قهرمانان ثبت کنند؟

البته که باید گفت دریافت واکسن به معنای ایمنی صددرصدی در برابر ویروس کرونا نیست چه بسا که در کاروان ایران و سایر کشورها شاهد موارد‌ مثبت تست کرونا با وجود دریافت دو‌ دوز واکسن کرونا بوده‌ایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا