ارز دیجیتال

باز هم شکایت جدید از ریپل

شرکت ریپل لبز (Ripple Labs) صادرکننده ارز دیجیتال XRP با شکایت دیگری از جانب تایلر تومی (Tyler Toomey) فروشنده ساکن فلوریدا مواجه شده است.

شاکی، شرکت بلاک چین ریپل را به دلیل ارائه XRP به خرده سرمایه‌گذاران بدون اعمال هیچگونه محدودیت، به نقض قانون اوراق بهادار و محافظت از سرمایه‌گذاران فلوریدا متهم کرده است.

ناتوانی شرکت ریپل در خصوص پرداخت هزینه‌های تجاری خود منجر به فروش توکن به مقدار نامحدود شد، در حالی که بر موجودی و نقدینگی این ارز دیجیتال نیز کنترل کامل داشته است.

به عبارت دیگر، بخش عمده‌ای از درآمد ریپل از جانب فروش XRP (بیش از یک میلیارد دلار) بوده و ریپل برای تامین هزینه‌های عملیات خود به این فروش‌ها متکی بوده است.

این شکایت به برد گارلینگهوس مدیرعامل شرکت ریپل نیز به عنوان متهم اشاره و بیان کرده است که وی تقریبا ۱۵۰ میلیون دلار XRP از ماه آوریل ۲۰۱۷ تا ماه دسامبر ۲۰۱۹ فروخته، در حالی که به دستکاری عملکرد این توکن پرداخته است.

در مقاطع مختلف بین آوریل ۲۰۱۷ الی دسامبر ۲۰۱۹، برد گارلینگهوس فروش توکن‌های XRP خود را متوقف کرده است زیرا قیمت آن در حال کاهش بود. هدف وی از این اقدام، جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت XRP بود.

برد گارلینگهوس از فروش توکن XRP ثروت قابل توجهی را به دست آورده است. هرچند وی گفته که مدت‌ها است به XRP باور داشته و پیش‌بینی کرده است که ارزش بازار این ارز دیجیتال پتانسیل دستیابی به چندین تریلیون دلار را دارد. وی طی مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

خود گارلینگهوس بیانگر اقدامات شرکت ریپل برای معرفی و بازاریابی XRP به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری بوده است که طی آن، سرمایه‌گذاران می‌توانند سود قابل توجهی کسب کنند. اگرچه وی به فروش میلیون‌ها توکن XRP پرداخته است، اما برد گارلینگهوس بارها به سرمایه‌گذاران گفته است که در XRP سرمایه‌گذاری کرده و به آن خوش‌بین است.

ادامه یافتن مشکلات حقوقی ریپل

شکایت از ریپل

ریپل لبز با شکایت مشابه دیگری از جانب بردلی ساستک (Bradley Sostack) در ماه می ۲۰۱۸ مواجه شده بود. این پرونده تقریبا ۳ سال ادامه یافته است.

مشکلات حقوقی این شرکت بلاک چین پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ماه دسامبر وخیم‌تر شده است.

شرکت ریپل حتی پس از شکایت کمیسیون SEC نیز با افزایش تعداد کاربران خود مواجه بوده است. برد گارلینگهوس در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که این شرکت پس از شکایت کمیسیون SEC توانسته است ۱۵ مشتری جدید را جذب کرده است. این شرکت اکنون بیش از پیش با مشتریان بیشتری سروکار دارد.

افزایش تقاضا برای سرویس‌های امور مالی دیجیتال تعامل‌پذیری پرداخت‌ها منجر به پذیرش بیشتر ریپل‌نت شده و تعداد معاملات را نسبت به سال گذشته تا ۸۰ درصد افزایش داده است و تراکنش‌ها نیز ۱۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

ریپل هم‌چنین به ایجاد XRP Ledger همراه با جامعه XRP از طریق RippleX ادامه می‌دهد. طبق گزارش این شرکت، توسعه‌دهندگان به دلیل عملکرد، هزینه اندک، قابل اتکا بودن و امنیت، دسترسی و ویژگی‌های پاک موجود در XRPL تصمیم می‌گیرند تا بر بستر آن فعالیت کنند.

برد گارلینگهوس افزوده است که سال گذشته XRP Ledger به اولین بلاک چین بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده است که به منظور کاهش آلاینده‌های کربنی با بنیاد Energy Web همکاری می‌کند.

اگرچه اکثر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال پس از شکایت کمیسیون SEC تصمیم به حذف XRP گرفته‌اند، اما بعضی از آنها نیز به حمایت از ریپل پرداخته و گفته‌اند که اقدامات کمیسیون SEC به ضرر سرمایه‌گذاران است. صرافی ارز دیجیتال Uphold خاطرنشان کرده است که هدف کمیسیون SEC محافظت از مشتریان است اما معتقد است که اقدامات این کمیسیون، توکن XRP را بی‌ارزش می‌کند و منجر به ضررهای چند میلیارد دلاری خرده سرمایه‌گذاران خواهد شد.

ریپل نیز اذعان داشته است که این شکایت بر چندین خرده سرمایه‌گذاری که ارتباطی با ریپل نداشته‌اند تاثیرگذار بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا