ارز دیجیتال

نزدیک شدن اتر به ۱۵۰۰ دلار

قیمت اتریوم ۱۵ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۴۷۵ دلار رسید. در حال حاضر قیمت اتر اندکی اصلاح شده است اما احتمالا بالاتر از سطح ۱۳۵۰ دلار باقی بماند.

شروع روند صعودی قیمت اتریوم

طی چند ساعت گذشته، افزایش چشمگیری در قیمت اتریوم و عبور از سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلار را شاهد بودیم. عملکرد اتریوم بهتر از بیت کوین بوده و توانسته است از سطح مقاومتی ۱۴۰۰ دلار نیز عبور کند.

افزایش قیمت به بالاتر از سطح ۱۴۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته بوده است. قیمت اتر ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۱۴۷۶ دلار رسید. قیمت اتر در حال حاضر اصلاح شده و به کمتر از سطح ۱۴۵۰ دلار رسیده است. در حال انتشار این خبر اتر در محدوده ۱۴۳۰ دلار معامله می‌شود.

در این بین، شاهد عبور از سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶ درصد روند صعودی اخیر در محدوده قیمت ۱۲۹۹ الی ۱۴۷۶ دلار بودیم. سطح حمایتی اولیه نزدیک به محدوده قیمت ۱۴۰۰ دلار است. هم‌چنین خط روند صعودی مهمی با سطح حمایتی ۱۳۶۰ دلار در نمودار ساعتی قیمت اتر شکل گرفته است.

از لحاظ صعودی، قیمت اتر با موانعی نزدیک به ۱۴۵۰ و ۱۴۷۵ دلار مواجه است. سطح مقاومتی اولیه نزدیک به قیمت ۱۵۰۰ دلار است. عبور از سطح مقاومتی ۱۵۰۰ دلار می‌تواند شرایط را برای افزایش شدید قیمت فراهم کند. سطوح مقاومتی بعدی می‌تواند بر روی ۱۵۸۰ و ۱۶۰۰ دلار باشد.

استیکینگ ۴ میلیارد دلار اتر

با احتساب قیمت کنونی اتر، بیش از ۴ میلیارد دلار اتر استیک شده و حداقل تا یک سال دیگر در قرارداد سپرده بیکن چین مسدوده شده است. لانچ‌پد اتریوم ۲.۰ گزارش داده است که این مقدار برابر با ۲.۸۲ میلیون اتر و معادل با ۲.۵ درصد کل موجودی این ارز دیجیتال است.

این مقدار به نظر زیاد نیست، اما باید خاطرنشان کرد که این حجم از اتر برای یک سال و به منظور دستیابی به بلاک چین جدید مسدوده شده است. این مقدار اتر فقط هنگامی مجددا در دسترس خواهد بود که فاز ۱.۰ به ترکیب اتریوم ۱ و ۲ بپردازد.

در حال حاضر، سود سالانه تقریبا ۹.۳ درصد است که با احتساب افزایش قیمت ۱۴۰ درصدی نسبت به زمان عرضه بیکن چین در دو ماه قبل، سود چشمگیری را برای استیک‌کنندگان به همراه دارد.

استیکینگ یکی از جوانب تقاضا برای اتریوم است. استفاده از دیفای و استیبل کوین‌ها از موارد دیگر است و این نکته نیز وجود دارد که توسعه‌دهندگان بیشتری نسبت به رقبا، با اتریوم در حال همکاری هستند.

سرمایه‌گذاران سازمانی نیز به این موضوع پی برده‌اند و این تقاضا احتمالا در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد و منجر به افزایش قیمت اتر شود.

آیا از کف قیمت اتر حمایت شده است؟

اگر اصلاح قیمت اتر شروع شود، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند بالاتر از سطح ۱۴۰۰ دلار باقی بماند. اولین سطح حمایتی مهم نزدیک به خط روند و قیمت ۱۳۵۰ دلار است.

سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد روند صعودی اخیر در محدوده قیمت ۱۲۹۹ الی ۱۴۷۶ دلار نیز نزدیک به ۱۳۸۵ دلار است و به عنوان سطح حمایتی نیز عمل می‌کند. بنابراین، در صورتی کاهش به ۱۳۶۰ دلار، قیمت اتر احتمالا ثابت بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا