ارز دیجیتال

کریگ رایت به خواسته خود رسید

مالک ناشناس وبسایت Bitcoin.org پستی منتشر کرده و در آن بیان کرده است علیرغم ارسال اعتراض خود به وکلای کریگ رایت، توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین بدون مشورت با او، وایت پیپر بیت کوین را از این وبسایت حذف کرده‌اند.

کریگ رایت برنده جدال اخیر بوده است

در تاریخ ۲۰ ژانویه، وکلای کریگ رایت که خود را ساتوشی ناکاموتو می‌داند، اتهاماتی را مبنی بر نقض کپی رایت به وب‌سایت‌های Bitcoin.org و Bitcoincore.org که تحت مالکیت کبرا (Cobra) هستند ارسال کرده‌اند. وکلای کریگرایت تقاضا کرده‌اند وایت پیپر بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو نوشته‌ شده و در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ عرضه شده است از این وب‌سایت‌ها حذف شود. وکلا هم‌چنین مدعی شده‌اند که دامنه Bitcoin.org متعلق به کریگ رایت است.

اما کبرا از حذف وایت پیپر از وبسایت Bitcoin.org امتناع کرد.

موافقت توسعه‌دهندگان بیت کوین با تقاضای کریگ رایت

کبرا در توییتر نوشته است که بعضی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین بدون مشورت با او با درخواست‌های وکلای کریگ رایت موافقت کرده‌ و وایت پیپر بیت کوین را از این وبسایت حذف کرده‌اند.

توییت کبرا درمورد حذف وایت پیپر بیت کوین

توسعه‌دهندگان وبسایت بیت کوین کور (Bitcoin Core) را اصلاح و تمام ارجاعات به وایت پیپر بیت کوین و هم‌چنین نسخه PDF آن را حذف کرده‌اند. کبرا در این خصوص نوشت که توسعه‌دهندگان پروژه بیت کوین کور در مقابل دشمنان بیت کوین تسلیم شده‌اند و این موضوع منجر به ادعاهای کذب دیگر در آینده از جانب کریگ رایت خواهد شد.

اگرچه بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو خلق شده است، اما ناشناس بودن او باعث شده است که کریگ رایت چندین بار ادعا کند که ساتوشی است و ظاهراً بر خلاف عقاید ساتوشی، در صدد آن است تا کپی‌رایت دارایی معنوی بیت کوین را تصاحب کند.

کریگ رایت که فرد کلیدی و مهم بیت کوین SV است، به وکلای خود گفته است تا نامه‌هایی را به نهادهای مختلف ارسال و از آنها درخواست کنند که نسخه‌های وایت پیپر بیت کوین را از وبسایت خود حذف کنند.

گفته می‌شود کریگ رایت مدعی است که مالکیت کپی‌رایت وایت پیپر، عنوان بیت کوین و Bitcoin.org متعلق به او است.

وبسایت Bitcoin.org در این خصوص گفته است:

ما معتقدیم که این ادعاها بی‌اساس است و وایت پیپر بیت کوین را حذف نمی‌کنیم. ما هم‌چنان وایت پیپر بیت کوین را در اختیار خواهیم داشت و هیچ سازمانی نمی‌تواند ما را ساکت کند یا بترساند. سایر وب‌سایت‌هایی که میزبان وایت پیپر بیت کوین هستند نیز باید این کار را انجام دهند و در مقابل ادعاهای کذب مقاومت کنند. با تسلیم شدن، پروژه بیت کوین کور به دشمن بیت کوین کمک می‌کند و در خودسانسوری مشارکت می‌کنند.

این وبسایت در ادامه افزوده است که وایت پیپر بیت کوین در فایل‌های اصلی پروژه بیت کوین موجود بوده است و این پروژه تحت مجوز رایگان MIT توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شده است. بدین ترتیب، Bitcoin.org بدون شک حق قانونی برای دارا بودن وایت پیپر بیت کوین را دارد.

این وبسایت بیان کرده است:

به علاوه، ساتوشی ناکاموتو یک کلید عمومی PGP در اختیار دارد. بنابراین کسی که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو است از لحاظ رمزنگاری می‌تواند این موضوع را ثابت کند. متاسفانه کریگ رایت نتوانسته است این موضوع را اثبات کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا