ارز دیجیتال

روند قیمت بیتکوین به کدام سمت پیش خواهد رفت؟

چندین آلتکوین توانسته‌اند به افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی دست یابند، در حالی که روند صعودی قیمت بیتکوین در سطح مقاومتی ۳۴,۰۰۰ دلار متوقف شده است.

کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار مدت زیادی طول نکشید، زیرا سرمایه جدیدی نظیر خرید ۱۰ میلیون دلاری در کف قیمت توسط MicroStrategy به بیت کوین وارد شد.

اطلاعات Cointelegraph Markets و TradingView نشان می‌دهد ورود سرمایه زیادی به افزایش قیمت ۳.۵۷ درصدی بیتکوین و رسیدن آن به ۳۳,۱۵۱ دلار کمک کرده است.

با تصویب بسته اقتصادی بزرگ از جانب کابینه جو بایدن به منظور کمک به اقتصاد آمریکا، صحبت‌ها درباره تبدیل شدن بیت کوین به ارز ذخیره مجددا به وجود آمده است.

اگرچه نوسان قیمت اخیر بیت کوین باعث شده است که بعضی از تحلیلگران بگویند بیتکوین یک دارایی چرخه‌ای است و نه یک دارایی امن، اما همین نوسان قیمت باعث جلب توجه خرده سرمایه‌گذارانی شده است که علاقه‌ جدیدی به ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند.

حتی بانک پرداخت‌های جهانی نیز تایید کرده است که ارزهای دیجیتال کاربردی بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند و این سازمان بیان کرده است که در سال جاری، برنامه‌هایی برای اجرای مراحل آزمایشی چندین ارز دیجیتال بانک مرکزی دارد.

اکنون که شاخص ترس و طمع بیت کوین از “بالاترین حد طمع” به “ترس” رسیده است، به نظر می‌رسد بعضی از سرمایه‌گذاران توصیه وارن بافت را مدنظر قرار داده‌اند که گفته است: هنگامی به خرید بپردازید که دارایی در کف قیمت است و شرایط نامساعدی وجود دارد.

سرمایه‌گذاران سازمانی نگران قانونگذاری‌های آینده هستند

طبق گفته‌های چد استاینگلس (Chad Steinglass) رییس بخش معاملات CrossTower، اصلاح قیمت بیت کوین ممکن است به دلیل اظهارنظرهای مهم از جانب ژانت یلن وزیر خزانه‌داری باشد.

قبل از اظهارنظر ژانت یلن، بیتکوین در شرایط ثبات پس از اصلاح قیمت قرار داشت و نوسان آن در محدوده ۳۴,۰۰۰ الی ۳۸,۰۰۰ دلار بود و معامله‌گران منتظر بودند که قیمت بیت کوین از کدام سمت این محدوده عبور خواهد کرد.

استاینگلس در ادامه افزود که گام‌های بعدی بیت کوین توسط اقدامات سرمایه‌گذاران سازمانی مشخص خواهد شد. وی گفت:

قیمت ۳۱,۰۰۰ دلار یک سطح حمایتی قوی بود و حداقل در حال حاضر کسی به فروش نمی‌پردازد. باید صبر کنیم و ببینیم آیا این مانع باقی خواهد ماند یا سرمایه‌گذاران سازمانی به انباشت بیت کوین خواهند پرداخت. در صورت ادامه فعالیت سرمایه‌گذاران سازمانی، احتمالا روند صعودی قیمت بیت کوین ادامه خواهد یافت. اگر این سرمایه‌گذاران منتظر دستورالعمل‌های قانونی بمانند، ممکن است بر قیمت تاثیرگذار باشند.

اطلاعات گلس‌نود نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های دارای ۱۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر طی هفته گذشته افزایش یافته است، در حالی که قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار رسیده است. تعداد این آدرس‌ها در اواخر ماه دسامبر کاهش یافته بود اما با شروع سال ۲۰۲۱، تعداد این آدرس‌ها مجددا افزایش یافته است.

طبق اطلاعات شرکت تحلیل بلاک چین CryptoQuant، تعداد کل تراکنش‌های بیت کوین هم‌چنان در سطح بالایی قرار دارد. هرچند، اطلاعات نشان می‌‌دهد که اکثر این تراکنش‌ها در فرابورس انجام شده است که مورد پسند سرمایه‌گذاران سازمانی است.
یکی از این خریدها از جانب MicroStrategy بوده است که ۳۱۴ بیت کوین دیگر به ارزش ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

بازگشت قیمت آلتکوین‌ها

بسیاری از آلتکوین‌های برتر نیز از اصلاح قیمت هفته گذشته، بازیابی شده‌اند. قیمت پولکادات با ۱۰ درصد افزایش به ۱۸ دلار رسید، در حالی که چین‌لینک با افزایش بیشتر از ۲۱ درصدی به قیمت ۲۴ دلار دست یافت. قیمت تزوس (XTZ) نیز با افزایش ۱۶ درصدی به ۳.۲۶ دلار رسید.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۹۶۲ میلیارد دلار و تسلط بیت کوین نیز  ۶۴.۱ درصد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا