ارز دیجیتال

بیت کوین و تسلا بزرگ‌ترین حباب‌ها هستند

در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین را یک حباب عظیم می‌بینند، ۲۵ درصد آنها معتقدند که قیمت بیتکوین می‌تواند در سال ۲۰۲۲ دو برابر شود و به ۷۰۰۰۰ دلار برسد. طبق نظرسنجی اخیر Deutsche Bank، بیش از نیمی از سرمایه گذاران حرفه‌ای بازار  فکر می‌کنند که Bitcoin و سهام‌های تکنولوژی (مانند خودروسازی تسلا)، در راس حباب‌های بازارهای مالی قرار دارند.

حباب بیت کوین

این تحقیقات که از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۳ تا ۲۵ دی ۹۹) انجام شد، نشان می‌دهد که حرفه‌ای‌های بازار اعتقاد دارند این دو بازار، اکنون در حباب قیمتی قرار دارند. در تصویر زیر، گزارش CNBC در روز سه شنبه ۳۰ دی ماه را مشاهده می‌کنیم:

حباب بیت کوین 

از بین تمام مخاطبانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۵۶ درصد از آنها اعتقاد دارند که ارزش بیت کوین طی ۱۲ ماه آینده، به نصف کاهش می‌یابد و ۶۲ درصد از آنها نیز فکر می‌کنند که Tesla نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

از نظر نیمی از این مخاطبان، ارزش بازار بیتکوین بیش از حد دیده می‌شود و در مقیاس حباب (Bubble Scale) در درجه ۱۰ قرار گرفته است (مقیاس حباب از ۱ تا ۱۰ است).

به هر حال، حدود یک چهارم از مخاطبان معتقدند که ارزش BTC در سال بعد و در همین موقع، به دو برابر می‌رسد؛ بدین معنی که قیمت آن در حدود ۷۰۰۰۰ می‌شود.

بیش از دو سوم افراد حرفه‌ای بازاری که در این نظرسنجی شرکت کردند، اعتقاد دارند که فدرال رزرو آمریکا این برنامه محرک را تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایان نمی‌رساند و عامل شتاب دهنده‌ای برای رشد بیشتر بخش فناوری امور مالی یا فینتک خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا