مسکن

کاهش چشمگیر خرید و فروش‌ آپارتمان‌ در تهران

با بررسی آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران در می‌یابیم معاملات مسکن طی دی ماه سال جاری کاهش شدیدی داشت و طی این یک ماه در تهران کمتر از ۵۰۰معامله انجام شد؛ قیمت مسکن نیز برای واحدها نسبت به ماه قبل روندی کاهشی را نشان می‌دهد؛ طی دی ماه در بسیاری از محله‌ها هیچ معامله‌ای ثبت نشده است.

قیمت مسکن در هر محله متفاوت بوده و نکته قابل توجه انجام و ثبت معاملاتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن آن منطقه است؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر در تهران انجام شده است خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های واحدهایی است که طی یک ماه اخیر در  تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله یادشده نیست.

نارمک یکی از محله‌های شرقی تهران است که در منطقه ۴و ۸شهرداری تهران قرار دارد. یک واحد آپارتمان ۸۶متری و نوساز در نارمک غربی متری ۲۶میلیون تومان به فروش رسید. پاسداران از دیگر محله‌های تهران در شرق است که جز محله‌های گران از نظر قیمت مسکن محسوب می‌شود؛ یک خانه ۱۲۱متری و یک سال ساخت در این محله متری ۷۴میلیون و ۶۲۰هزار تومان معامله شد.

یک دستگاه آپارتمان ۱۰۱متری و نوساز در تهرانپارس متری ۳۵میلیون و ۲۶۳هزار تومان، خانه‌ای ۵۴متری و ۳سال ساخت در مهرآباد جنوبی متری ۱۷میلیون و ۱۳۷هزار تومان، یک واحد ۷۵متری و ۸سال ساخت در حکیمیه متری ۲۵میلیون و ۱۱۲هزار تومان و واحدی ۳۷متری و ۱۹سال ساخت در خواجه نظام‌الملک متری ۲۲میلیون و ۴۶۵هزار تومان معامله شده است.

صادقیه محله‌ای در غرب تهران و منطقه۲ شهرداری است. منطقه۲ یکی از مناطق پر تقاضا در حوزه خرید و فروش مسکن محسوب می‌شود. واحدی ۱۰۷متری و ۲۲سال ساخت در صادقیه متری ۲۷میلیون و ۸۷۸هزار تومان فروخته شد. یک خانه ۷۲متری و ۱۴سال ساخت در تهران نو نیز متری ۱۵میلیون و ۱۱۴هزار تومان به فروش رسید.

منیریه یکی از محلات معروف در مرکز و منطقه۱۱ شهرداری تهران است. یک خانه ۸۵متری و ۳سال ساخت در منیریه متری ۲۶میلیون و ۶۸۰هزار تومان به فروش رفت. برای خرید واحدی ۹۴متری و ۹سال ساخت در شهرزیبا نیز ۲میلیارد و ۷۷۰میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

شوش محله‌ای در جنوب تهران است که قیمت مسکن برای یک واحد آپارتمان ۴۰متری و دو سال ساخت در آن متری ۱۵میلیون و ۷۵۸هزار تومان بوده است. همچنین فردی با ۵میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان یک خانه ۱۴۱متری و ۲۵سال ساخت در محله یوسف‌آباد (محله‌ای در منطقه۶ شهرداری تهران) خرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا