ارز دیجیتال

۵ نکته مهم در مورد بیت کوین

در هفته پیش‌رو که بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا شروع به فعالیت می‌کند، برای پیش بینی بازار باید بازار سهام و بیت کوین را در نظر داشته باشید. چه چیزی می‌تواند یک شروع هیجان‌انگیز را به ارمغان بیاورد؟

بیت کوین پس از سپری کردن آخر هفته در کانال معاملاتی بالای خود، هفته جدید را در کانال‌های آشناتری شروع کرده است.

با نزدیک‌تر شدن به شروع دوره ریاست جمهوری بایدن، سایت خبری Cointelegraph عوامل دیگری که ممکن است در این هفته روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارند را بررسی کرده است.

شاخص دلار (DXY) به جبران ضررها ادامه می‌دهد

شروع دوره ریاست جمهوری بایدن با قدرت گرفتن دلار همراه شده است.

روز دوشنبه، شاخص دلار آمریکا (DXY) که دلار را نسبت به سبدی از ارزهای سایر کشورها اندازه‌گیری می‌کند، به بالاترین میزان خود از تاریخ ۲۱ دسامبر (۱ دی) رسید.

بازگشت روند دلار و ثابت شدن آن به این معنی است که بیت کوین در حال استراحت است. نسبت معکوس این دو در طول سال ۲۰۲۰، به خوبی قابل مشاهده است. در نمودار BTC/USD علی‌رقم وجود نوسانات شدید، این روند در اکثر نقاط این چارت حفظ شده است.

شاخص دلار در اوایل دوره بایدن

به همین ترتیب، با تصمیم بایدن برای خرج کردن ۱.۹ تریلیون دلار از بسته حمایتی دولت آمریکا در مواجه با ویروس کرونا، شاخص دلار نیز ثابت باقی مانده است. تایلر وینکلواس هم‌بنیان‌گذار صرافی Gemini هفته گذشته این اقدام را تبلیغی چند میلیون دلاری برای بیت کوین نامید.

به گزارش کوین‌تلگراف، تحلیل‌گران همچنان روند نزولی دلار را برای بلند مدت پیش‌بینی می‌کنند. حتی بازیگران بازارهای سنتی نیز افزایش عرضه دلار را زیرنظر دارند؛ اقدامی که موجب می‌شود بسیاری بیت کوین را به عنوان وسیله ذخیره ارزش در نظر بگیرند.

ویلیام داینینگ (William Dinning) در مصاحبه با مجله وال استریت گفت: بازار ارزها تفاوتی با سایر بازارها ندارد.

اگر مقدار زیادی سیب‌زمینی در دسترس باشد، قیمت آن ارزان‌تر خواهد شد. اگر مقدار زیادی دلار توزیع شود، از قدرت آن کاسته خواهد شد.

با این وجود، جنت بایدن، وزیر خزانه داری دولت بایدن، گفته است که دولت جدید آمریکا قدرت دلار را برای منافع معاملاتی تضعیف نخواهد کرد.

تحلیلگران: بازار سهام به استراحت نیاز دارد

بازار بورس در هفته گذشته در بلاتکلیفی به سر رفت. آسیا شاهد عملکردهای متفاوتی بود و معاملات آتی آمریکا اندکی از روز جمعه بالاتر رفته بود.

این افزایش کم زرق و برق، علی‌رقم رشد اقتصادی چین در سه ماه پایانی سال، برای تعدادی از تحلیل‌گران جالب بود؛ بر اساس گزارش Bloomberg، دومین اقتصاد بزرگ دنیا به میزان ۶.۵% در سه ماه پایانی سال رشد داشته است.

بن ایمانز (Ben Emons) در این‌باره می‌گوید: بازارها به استراحت و حتی اصلاح نیاز دارند.

طبق اطلاعات کوین‌تلگراف، در سال ۲۰۲۱ بیت کوین از لحاظ افزایش ارزش، دارایی‌های سنتی را جا خواهد گذاشت. در این مسیر، همبستگی آن با بازار سهام و فلزات ارزشمند به صفر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

 

نمودار بازار سهام در چند سال اخیر

درخشش فصل آلتکوین‌ها

آلتکوین‌ها نیز مانند بیت کوین در چند روز اخیر روزهای آرامی را شاهد بوده‌اند. بعد از هفته‌ها نوسانات در بازارهای معاملاتی، بالاخره سرمایه‌گذاران آخرهفته آرامی را سپری کردند.

صرافی‌های کوین‌بیس و کراکن در قیمت‌های بحرانی به وجود آمده در هفته‌های گذشته دچار قطعی شدند. همچنین پلتفرم معاملاتی eToro هفته گذشته هشدار داد که ممکن است سفارش‌های خرید بیت کوین را محدود کند.

در نهایت به لطف ثابت ماندن قیمت بیت کوین در یک محدوده، اوضاع آرام‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد پیش رفت. طبق نظر مایکل ون دی پاپ کارشناس کوین‌تلگراف، توجهات به سمت آلت کوین‌ها معطوف شده بود.

در توییتی روز دوشنبه، روند حرکت قیمت سایر ارزهای دیجیتال را در کوتاه مدت و میان مدت توضیح داد و گفت:

محتمل‌ترین اتفاقاتی که در شرایط کنونی رخ خواهد داد بدین شرح است. روند صعودی در کل بازار آلتکوین‌ها ادامه می‌یابد. فومو در بازار آلتکوین ها به وجود می‌آید. بار دیگر قیمت بیت کوین اصلاح می‌شود. آلتکوین ها خبرساز می‌شوند و در روند صعودی قرار می‌گیرند.

با یک نگاه به جدول قیمت ارزهای دیجیتال، می‌توان شروع فصل آلتکوین‌ها را تشخیص داد. از بین صد ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار، پنج ارز روزانه بیشتر از ۲۰% رشد داشته‌اند و ۷ ارز در عملکردهای هفتگی، بیش از ۱۰۰% افزایش قیمت داشته‌اند.

ارز دیجیتال اتر (ETH) به رکورد قیمت خود نزدیک شد و سپس وارد یک اصلاح قیمت شد و هم اکنون با قیمت ۱۲۴۲ دلار معامله می‌شود.

نوسانات قیمت هنوز به بالاترین قیمت نرسیده است

نوسانات بازار بیت کوین با شروع هفته کاهش یافته است. در روزهای گذشته بیت کوین در کانال های بین ۳۰۰۰۰و ۴۰۰۰۰ دلار معامله می‌شد و الگوهای قله‌های کوتاه‌تر و دره‌های بلندتر را ایجاد کرده است.

همانطور که ون دوپوپ طی هفته گذشته خاطرنشان کرده است، این یک نشانه مثبتی است که به بازار زمان می‌دهد تا قدرت و توان موردنیاز برای عبور از فشار کنونی را به دست آورد. در مورد بیت کوین، این موضوع منجر به افزایش قیمت و حتی عبور از رکورد ۴۲۰۰۰ دلار می‌شود.

با توجه به روند بلندمدت، وی پیش‌بینی کرده است که در این چرخه صعودی، بیت کوین به قیمت ۲۷۵,۰۰۰ الی ۳۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. وی در خصوص اتر نیز گفت می‌تواند به قیمت ۷۵۰۰ الی ۱۲,۵۰۰ دلار برسد.

تحلیلگر دیگری به نام filbfilb معتقد است که قبل از یک روند صعودی دیگر، امکان اتفاقات دیگری نیز وجود دارد.

او در کانال تلگرام خود به مخاطبانش گفت: الگوی فراکتال جالبی اینجا شکل گرفته است. روند قیمت ۴۰۰۰۰ را لمس می‌کند و سپس حمایت خود را شکل می‌دهد و بعد از آن تا اوج صعود می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین

عوامل فاندامنتال رکورد جدیدی به ثبت رسانده‌اند

در آخر اضافه کنیم که سیگنال صعودی آشنایی برای سرمایه گذاران در روزهای اخیر به وجود آمده است. هش ریت که میزان نیاز محاسباتی برای شبکه بلاکچین بیت کوین است در روز یکشنبه سقف جدید خود را در ۱۵۵ اگزاهش به ثبت رساند.

هش ریت و سختی شبکه بیت کوین

این مقیاس از پایان ماه دسامبر و تنها به مدت دو هفته به میزان ۲۵ اگزاهش بر ثانیه افزایش یافته است.

سختی شبکه بیت کوین نیز در روند گاوی قرار دارد. نمودار سختی شبکه یک ابزار فاندمنتال است که سلامت و رقابت ماینرها را نشان می‌دهد.

بعد از ۱۰.۸% افزایش در آخرین تنظیم خودکار سختی شبکه در تاریخ ۹ ژانویه، سختی شبکه بیت کوین به رکورد جدید ۲۰،۶۰۷،۴۱۸،۳۸۵ رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا