ارز دیجیتال

اتریوم در حال دستیابی به بیشترین قیمت

قیمت اتریوم در صدد دستیابی به رکورد جدیدی است و در ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۱۳۴۰ دلار رسیده است، در حالی که قیمت بیت کوین هم‌چنان بدون نوسان به کار خود ادامه می‌دهد.

قیمت بیت کوین هم‌چنان در محدوده کوچکی در یک الگوی پرچم سه گوش (pennant pattern) به کار خود ادامه می‌دهد، در حالی که به بالاتر از میانگین ۲۰ روزه رسیده است. این موضوع کاملا گویای آن است که گاوها و خرس‌ها بر سر تعیین روند بازار در حال جدال هستند.

اطلاعات TradingView نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین طی آخر هفته گذشته در محدوده ۳۴,۹۵۵ الی ۳۷,۸۵۰ دلار قرار داشت اما به نظر می‌رسد خرید در کف قیمت توسط معامله‌گران بیانگر روند آنچنان صعودی نیست.

نیکلاس پانیجیرتزوقلو (Nikolaos Panigirtzoglou) تحلیلگر جی‌پی مورگان اخیرا به بیان اهمیت عبور قیمت بیت کوین از سطح ۴۰,۰۰۰ دلار به منظور اجتناب از خروج سرمایه‌گذارانی است که بر موج روند لحظه‌ای سوار هستند پرداخته و گفته است این موضوع می‌تواند اصلاح قیمت را شدیدتر کند.

طبق گفته ایوه رنو (Yves Renno) رییس بخش معاملات شرکت Wirex، بیت کوین در شرایط ثابت و بدون نوسان بالاتر از سطح ۳۵,۵۰۰ دلار قرار گرفته است. اما وی هم‌چنان یک روند مثبت کلی را در بازار مشاهده می‌کند.

رنو در ادامه گفته است که اصلاح اخیر را در واقع می‌توان یک فرصت برای خرید کلان در سطح سرمایه‌گذاران سازمانی در نظر گرفت، زیرا شواهد گویای افزایش تعداد نهنگ‌های بیت کوین و عرضه کم تا متوسط توسط ماینرها است.

رنو بیان کرد که طبق تحولات بازار اوراق مشتقه، سرمایه‌گذاران در هفته‌ها و ماه‌های آتی باید منتظر یک دوره نوسان قیمت زیاد با روند تقریبا مثبت باشند.

وی گفت:

قراردادهای باز دائما در حال رکوردشکنی هستند. این موضوع، بازار را ریسکی‌تر می‌کند زیرا بیانگر آن است که طی اصلاح قیمت، خطر بیشتری در خصوص نقدشوندگی‌ها وجود دارد. این موضوع به معنای فروخته شدن وثیقه‌ها است که معمولا در ادامه، اصلاح قیمت را تشدید می‌کند.

اتر نیز به نظر می‌رسد روند قوی خود را ادامه می‌دهد. رنو این موضوع را ناشی از عرضه اتریوم ۲.۰ و عرضه قراردادهای آتی CME در ماه فوریه می‌داند. هم‌چنین انتظار می‌رود که اتریوم ۲.۰ منجر به ایجاد روندی مثبت و صعودی در اقتصاد دیفای شود، زیرا این اکوسیستم به طور کل از کاهش کارمزد تراکنش‌ها و کاهش ازدحام شبکه سود خواهد برد.

امروز با نزدیک شدن قیمت اتر به بالاترین میزان خود، گاوهای اتریوم نیز به جنب‌وجوش افتاده‌اند. علاوه بر این، اتریوم طی چند هفته گذشته عملکرد بسیار خوبی در مقابل بیت کوین داشته است.

در حال حاضر، قیمت اتریوم ۱۳۳۰ دلار است که به غیر از افزایش اندک در تاریخ ۱۰ ژانویه، بالاترین قیمت از اوایل سال ۲۰۱۸ تاکنون است.

افزایش ۵۰ درصدی ارزش اتریوم نسبت به بیت کوین

قیمت اتریوم بر حسب دلار سنجیده می‌شود، اما قیمت دیگر آن بر حسب ساتوشی است که از این لحاظ توانسته است طی دو هفته اخیر و با کاهش قیمت بیت کوین از ۴۰,۰۰۰ دلار، افزایش ۵۰ درصدی داشته باشد. این عملکرد از دید مایک دوداس (Mike Dudas) هم‌بنیانگذار The Block پنهان نمانده و گفته است:

ارزش اتر در مقابل بیت کوین طی دو هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جامعه ارزهای دیجیتال عمدتا خوش‌بین هستند، در حالی که ماکسیمالیست‌های بیت کوین اظهار نظری نکرده‌اند. چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس بیان کرده است که اتر در آستانه رسیدن به بالاترین قیمت خود است.

رایان واتکینس (Ryan Watkins) محقق ارزهای دیجیتال مساری گزارش داده است که تراکنش‌های اتریوم در ماه جاری افزایش تصاعدی داشته‌اند و شبکه اتریوم اکنون ۳ میلیارد دلار بیشتر از شبکه بیت کوین پردازش می‌کند. این موضوع عمدتا به دلیل فعالیت استیل کوین ها است، زیرا اکثر آنها بر اساس استاندارد ERC-20 هستند.

توسعه‌های مثبت در جبهه قانونگذاری

خبر تصمیم جو بایدن در خصوص انتصاب گری گنسلر (Gary Gensler)، استاد دانشگاه MIT که دروس مرتبط با بلاک چین و ارزهای دیجیتال را تدریس می‌کرد، به عنوان رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باعث ایجاد روند مثبت در خصوص احساسات حاکم بر حوزه ارزهای دیجیتال شده است.

بیت کوین نیز از جانب استفن هارپر (Stephen Harper) نخست وزیر سابق کانادا تاییدیه مهمی را دریافت کرده است. هارپر بیان کرده است که بیت کوین به عنوان بخشی از سبد ارزهای ذخیره جایگزین دلار آمریکا جایگاه مهمی دارد.

اگرچه قیمت بیت کوین در روند ثابتی قرار گرفته است، اما تحلیلگران ارزهای دیجیتال، رکوردشکنی و پیروی از روند صعودی بیت کوین را پیش‌بینی کرده‌اند. طی چند ساعت گذشته، اتر عملکرد بسیار خوبی در خصوص ارزش خود در مقابل بیت کوین و دلار داشته است. در حال حاضر قیمت اتر با ۱۱.۴ درصد افزایش به ۱۳۳۸ دلار رسیده است.

پولکادات نیز علیرغم کاهش قیمت در روز دوشنبه، یکی از بهترین عملکردها در بین آلتکوین‌ها داشته و هفته گذشته با افزایش قیمت ۷۵ درصدی و رسیدن به قیمت ۲۰ دلار توانسته است جایگاه XRP را از آن خود کند. در حال حاضر قیمت DOT تقریبا ۱۷.۱۵ دلار است.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز ۱.۰۴ تریلیون دلار و تسلط بیت کوین ۶۵.۵ درصد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا