ارز دیجیتال

آیا بیت کوین می تواند جایگزین دلار باشد ؟

طبق گفته استیون هارپر (Stephen Harper) نخست وزیر سابق کانادا ، بیت کوین می‌تواند به عنوان گزینه‌ای جایگزین برای دلار آمریکا باشد.

استفان هارپر، که به مدت ۹ سال به عنوان نخست وزیر کانادا خدمت می‌کرد، می‌گوید ممکن است جایی برای ارزهای دیجیتال بیت کوین و بانک مرکزی به عنوان بخشی از ارزهای ذخیره جایگزین دلار وجود داشته باشد.

ابراز نگرانی نخست وزیر سابق کانادا در مورد جایگزین دلار

 

هارپر امروز در مصاحبه با خدمات سرمایه‌گذاری Cambridge House’s Jay Martin در کنفرانس سرمایه‌گذاری منابع ونکوور گفت که امکان جایگزینی دلار آمریکا فقط از طریق ارز‌های بزرگی مانند یورو یا یوان چین حاصل می‌شود. وی ابراز تردید کرد که با توجه به عدم اطمینان طولانی مدت در مورد ارزش یورو و اقدامات خودسرانه دولت چین در مورد ارزش یوان‌، هر یک از آنها می تواند یک ارز جایگزین مناسب باشد:

دشوار است که بتوان یک ارز را به عنوان اصلی‌ترین جایگزین دلار آمریکا برای ذخیره جهان دانست. غیر از طلا، بیت کوین و … من فکر می‌کنم تعداد مواردی که مردم به عنوان ذخیره استفاده می‌کنند، گسترش می‌یابد، اما دلار آمریکا هنوز بیشترین سهم استفاده را دارد.

نخست وزیر سابق کانادا افزود که وی فکر می‌کند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC تا حدی اجتناب ناپذیر هستند اما احتمالاً مشمول سیاست‌های پولی در سراسر جهان خواهند بود. هارپر گفت که او نگران تبدیل شدن بانک های مرکزی به یک نوع بانکداری عمومی است نه فقط نظارت مالی، چیزی که می‌تواند بر روند رونق هر CBDC تأثیر بگذارد:

درنهایت، اگر ارز دیجیتال دارید و اگر هدف بانک مرکزی کنترل تورم و ایجاد ارز پایدار و قیمت گذاری باشد، بنابراین ارز دیجیتال نوعی تحول در بازار است.

هارپر از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ به عنوان نخست وزیر کانادا خدمت می‌کرد. پذیرش کریپتو و بلاک چین در این کشور از زمان عزیمت وی ​​به طور قابل توجهی در حال گسترش است ، کانادا در ماه سپتامبر اولین صرافی رمزنگاری تنظیم شده خود را به وجود آورد. به گفته تیموتی لین، معاون رئیس بانک کانادا ، این بانک همچنین در توسعه CBDC نیز پیش می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا