بازارهای خارجی

با کاهش موجودی ذخایر قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش ذخایر ایالات متحده برای هفتمین روز متوالی و بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به جهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، افزایش یافت.

وست تگزاس اینترمیدیت پس از صعود تقریبا ۲درصدی در روز سه‌شنبه، امروز هم ۳۴سنت یا ۰.۶درصد رشد قیمت را تجربه کرد و ۵۳.۵۵دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت برنت نیز با ۳۶سنت یا ۰.۶درصد افزایش به ۵۶.۹۴دلار در هر بشکه رسید که از جلسه معاملاتی قبلی ۱.۷درصد رشد داشت.

در حال حاضر هر دو معیار در بالاترین سطح معاملات خود از فوریه، پیش از شیوع ویروس کرونا در چین و پخش شدن آن در سراسر جهان و همچنین قرنطینه میلیاردها نفر برای مهار این بیماری همه‌گیر که اکنون شاهد موج دوم کشنده‌تر هستند، قرار دارند.

گفتنی است که قیمت‌ها از آخرین تحولات در اروپا و ایالات متحده که شمار کشته‌ها و مبتلایان جدید همچنان در حال افزایش هستند، بی‌تاثیر بوده‌اند.

بر اساس داده‌های موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفتی ایالات متحده در هفته گذشته ۵.۸میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود ۴۸۴.۵میلیون بشکه رسید. این میزان، بیشتر از پیش‌بینی کاهش ۲.۳میلیون بشکه توسط تحلیلگران بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا