ارز دیجیتال

سهم بیت کوین از تمام حجم بازار طلا تنها ۲ درصد است

بیت کوین هنوز مسیر طولانی برای رسیدن به حتی ۱۰ درصد از ارزش بازار طلا در پیش دارد. بنابر ارقام و آماری که در ۱۲ ژانویه (۲۳ دی) از کی یانگ جو (Ki Young Ju) مدیرعامل شرکت CryptoQuant درباره ارزش بازار واقعی بیتکوین منتشر شده، رمز ارز برتر اکنون کمتر از چیزی که قبلا اعلام شده بود، توانسته بازار طلا را بگیرد.

ارزش بازار واقعی بیت کوین

با رشد قیمت BTC در اواخر سال ۲۰۲۰ و رسیدن به قله ۴۲۰۰۰ دلار در هفته گذشته، داستانی به وجود آمده بود که سرمایه گذاران طلاهای خود را به Bitcoin تبدیل می‌کنند و پادشاه رمز ارزها به حدود ۷ درصد از ارزش بازار قبلی طلا (۱۰ تریلیون دلار) رسیده است.

کی یانگ جو توضیح داد:

با محاسبه ارزش بازار واقعی، فهمیدیم که بیت کوین تنها ۲ درصد از بازار طلا را گرفته است.

معیار ارزش بازار واقعی قیمت را بر اساس آخرین حرکات هر بیت کوین می‌سنجد و کوین‌هایی که در داخل صرافی‌های متمرکز قرار دارند را فاکتور گرفته است. بدین ترتیب حرکات بزرگ و احتکارآمیز را محاسبه نمی‌کند. همچنین این معیار BTCهای گم شده را نیز محاسبه نمی‌کند، که در مجموع نتیجه آن قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت امروز است.

یانگ جو درباره نمودار ارزش بازار واقعی، توییت کرده:

مردم می‌گویند بیت کوین به ۷ درصد از ارزش بازار طلا رسیده است. نه اینطور نیست؛ کوین‌هایی هستند که گم شده‌اند و قابل دسترسی نیستند. بر اساس ارزش بازار واقعی، این عدد تنها ۲ درصد است.

اگر طلای دیجیتالی به ۱۰ درصد از ارزش بازار طلا برسد، آنگاه قیمت BTC باید ۱۵۴۰۰۰ دلار باشد.

حجم بازار واقعی بیت کوین

ارزش بازار واقعی بیت کوین در روز چهارشنبه ۲۲۷ میلیارد دلار بود؛ اما ارزش بازار استاندارد آن ۶۴۵ میلیارد دلار.

عملکرد بیت کوین طلا را شکست خواهد داد

صرف نظر از فرایند رشد آرام‌تر BTC، این کوین همچنان بهتر از طلا عمل می‌کند؛ حتی با وجود این که قیمت خود را از دست داد و به نزدیکی ۳۰۰۰۰ دلار در روز دوشنبه رسید.

طبق اطلاعاتی که از خریداری بیتکوین در سراسر دنیا به دست آمده، بزرگ‌ترین رمز ارز اکنون ۱۸.۶ اونس طلا را خریداری کرده است.

عملکرد بیت کوین طلا را شکست خواهد داد

نسبت اصلاح بیتکوین به طلا، در این هفته روندی به سمت صفر داشت، که به طور واضحی کمتر از ماه اکتبر (آذر) بود.

عملکرد بیت کوین طلا را شکست خواهد داد

قبلا برخی افراد اعتقاد داشتند که بیت کوین اکنون پس از تاریخ ۱۲ ساله خود، توانسته کل ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلاری طلا را تسخیر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا