ارز دیجیتال

این بار پی‌پال رکورد زد ۲۴۲ میلیون دلار در روز!

حجم معاملات روزانه ارزهای دیجیتال در شبکه پرداخت پی‌پال با رسیدن به ۲۴۰ میلیون دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

پی‌پال ( PayPal) به عنوان سیستم جهانی ارائه دهنده پرداخت‌های مالی، رکورد جدیدی را در حجم معاملات ارزهای دیجیتال به ثبت رساند. روز گذشته ارزش معاملات رمز ارزها در این سیستم پرداخت از مرز ۲۴۲ میلیون دلار عبور کرد و به این ترتیب بالاترین رکورد حجم معاملات ارزهای دیجیتال در پی‌پال به ثبت رسید. بالاترین حجم معاملات رمز ارزها در پی‌پال، ۱۲۹ میلیون دلار بود که در تاریخ ۶ ژانویه ( ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) به ثبت رسید. از ابتدای سال جاری میلادی، حجم معاملات روزانه در این پلتفرم پرداخت مالی ۹۵۰ درصد افزایش یافته و به عدد ۲۲.۸ میلیون دلار در روز رسیده است.

رکورد معامله ارزهای دیجیتال در پی‌پال

سرمایه وارد شده به بازار بیت کوین از طریق پی‌پال منجر به قدرتمندتر شدن رالی صعودی بیت کوین شده است. زیرا این سیستم پرداخت بین‌المللی در امریکا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و از این رو، سرمایه‌گذاران جدیدی را به بازار بیت کوین وارد کرده است. الکس ساندرز، موسس خبرگزاری Nuggets News معتقد است که افزایش حجم معاملات رمز ارز در پی‌پال، نشانه افزایش مقبولیت بیت کوین در میان عامه مردم و سرمایه‌گاران خرد است. او در توییتر خود چنین نوشت:

معامله‌گران خرد وارد بازار شده‌اند. در پی‌پال تنها در روز گذشته ۲۴۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به فروش رسیده است. این رکورد تقریبا دوبرابر رکورد قبلی حجم معاملات ارزهای دیجیتال در پی‌پال است.

با وجود اینکه بسیاری از فعالان حوزه رمز ارز پی‌پال را به دلیل فراهم کردن بستری برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به دنیای کریپتو تحسین کرده‌اند، برخی از پی‌پال به دلیل اینکه امکان انتقال رمز ارزها از این سیستم پرداخت وجود ندارد انتقاد کرده‌اند. آنها معتقدند که پی‌پال تنها دروازه ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار شده و امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال از آن وجود ندارد. برای مثال Toomas Zobel در توییتر نوشت که این افزایش حجم معاملات به دلیل آن است که سرمایه‌گذاران خرد تنها می‌توانند از طریق پی‌پال خرید دارایی‌های دیجیتال را انجام دهند:

آیا راهی وجود دارد که بتوانیم متوجه شویم این حجم بالا، به دلیل خرید بوده یا سرمایه‌گذاران اقدام به فروش دارایی خود زده‌اند؟ در این ریزش شدید قیمت بیت کوین، این حجم بالا می‌تواند به دلیل فروش دارایی دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران ایجاد شده باشد، نه اینکه افراد اقدام به خرید آن کرده باشند و فشار خرید ایجاد شده است.

بحث بر سر اینکه آیا رکورد حجم معاملات ایجاد شده در پی‌پال در اثر خرید بوده و یا فروش، پس از آن مطرح شد که آنتونی ترنچف، مدیرعامل نکسو، حدس زده که ریزش قیمت بیت کوین از سطح ۴۰,۰۰۰ دلار توسط افزایش عرضه توسط سرمایه‌گذاران خرد ایجاد شده است. او معتقد است که سرمایه‌گذاران خرد، برای ذخیره سود خود از بیت کوین، دارایی خود را به فروش رسانده‌اند. سرویس خرید و فروش رمز ارز در پی‌پال از طریق صرافی Paxos فراهم شده است. شرکت بزرگ پی‌پال، معاملات رمز ارز خود را از طریق صرافی ItBit انجام می‌دهد. این سرویس در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ (آبان ماه ۱۳۹۹) راه‌اندازی شده است. این شرکت پرداخت بین‌المللی اعلام کرده که در ماه‌های آینده خدمات رمز ارز خود به ۲۶ میلیون کاربر جدید عرضه خواهد کرد. این اقدام به احتمال زیاد تقاضای خرید بیشتری برای ارزهای دیجیتال موجود در پی‌پال ایجاد خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا