بازارهای خارجی

با افزایش شیوع دوباره کرونا , نگرانی ها برای بازار طلای سیاه ادامه دارد

قیمت نفت در روز سه‌شنبه به دنبال پیش‌بینی کاهش ذخایر نفت خام در ایالات متحده برای پنجمین هفته پی در پی ، افزایش یافت، اما سرمایه‌گذاران نگران این مسئله هستند که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا از رشد قیمت‌های جهانی جلوگیری کند.

معاملات آتی نفت خام برنت با ۲۲سنت یا ۰.۴درصد افزایش، با قیمت ۵۵.۸۸دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمیدیت  با ۲۵سنت یا ۰.۵درصد رشد قیمت به ۵۲.۵۰دلار در هر بشکه رسید.

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده، که در تاریخ ۲۰ژانویه کار خود را در کاخ سفید آغاز می‌کند، وعده‌های زیادی را برای بسته‌های حمایتی اضافی برای ویروس کرونا داده است.

ذخایر نفت خام ایالات متحده در روز دوشنبه برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت، در حالی که موجودی محصولات تصفیه شده در هفته گذشته شاهد رشد بود.

گلدمن ساکس اعلام کرد که قیمت برنت ممکن است به دلیل کاهش تولید عربستان سعودی و در دست گرفتن قدرت توسط دموکرات‌ها در ایالات متحده، تا تابستان ۲۰۲۱، به ۶۵دلار در هر بشکه افزایش یابد. پیش از این بانک سرمایه‌گذاری وال استریت پیش‌بینی کرده بود تا پایان سال امکان دارد قیمت نفت به ۶۵دلار در هر بشکه برسد.

روز دوشنبه شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۹۰میلیون نفر گذشت، با وجود اینکه که کشورها برای تولید واکسن ویروس کرونا در تلاش هستند و برای مقابله با نوع جدید این ویروس به قرنطینه‌ها ادامه می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا