بازارهای خارجی

آیا وضعیت اقتصادی هند رو به راه میشود ؟

فیچ ریتینگز (موسسه اعتبارسنجی) انتظار دارد اقتصاد هند در سال مالی جاری منتهی به مارس ۲۰۲۱، بر اثر شوک ناشی از ویروس کرونا با رکود ۹.۴درصدی مواجه شود؛ اما با این وجود نشان‌دهنده بهبود ۱.۱درصدی آن نسبت به پیش‌بینی قبلی است.

به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر با آغاز استفاده از واکسن کرونا در سایر نقاط جهان، خطرات چشم‌انداز رشد کاهش یافته است. فیچ اعلام کرد که با توجه به شاخص‌های پیش‌بینی کننده، اقتصاد داخلی این کشور در حال حرکت بوده و انتظار می‌رود بازده آن در سال مالی ۲۰۲۲، ۱۱درصد رشد را تجربه کند.

به گفته یکی از کارشناسان، شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در هند با وجود اینکه روند نزولی در پیش گرفته همچنان بالا است و تولید موفقیت‌آمیز واکسن برای تدام بهبود اقتصادی مهم خواهد بود.

با این وجود، با توجه به چالش‌های توزیع، انتظار نمی‌رود واکسن تا ۱۲ماه آینده به دست اکثریت مردم برسد و باید گفت که قرنطینه‌های منطقه‌ای در طول چند ماه آینده برای اقتصاد هند خطرناک خواهد بود.

مشکلات ساختاری دیگری در زمینه واکسیناسیون مانند تاخیر بیشتر در عرضه واکسن یا اشکال در اثرات آن، می‌تواند این پیش‌بینی‌های اقتصادی برای هند را در معرض خطر قرار دهد.

حتی اگر واکسیناسیون نیز به درستی پیش رود، رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکنون آسیب‌های شدیدی را به بار آورده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا