ارز دیجیتال

لاریمر موسس و بنیان گذار EOS از سمت خود استعفا داد

دنیل لاریمر در یکی از پست‌های کوتاه در خصوص پلتفرم شبکه اجتماعی EOS به اسم وویس (Voice)، به توسعه آتی این شبکه اجتماعی اشاره کرد.

دنیل لاریمر (Daniel Larimer) مدیر ارشد فناوری block.one و موسس صرافی ارز دیجیتال بیت‌شیرز (Bitshares) و شبکه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین استیم (Steem) در پست اخیر اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده است. پس از این خبر، ارز دیجیتال EOS حدود ۱۲ درصد کاهش یافت و طی روند نزولی بازار، افت قیمت ایاس به ۲۸ درصد رسیده است.

وی در این پست نوشت:

من افتخار می‌کنم که بخشی از نرم‌افزار EOSIO بودم و با کمک گروهی از مهندسان به شدت با استعداد توانستیم آن را ایجاد و عرضه کنیم. متاسفانه تمام چیزهای خوب روزی باید به پایان برسند. در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ من از سمت خود به عنوان مدیر ارشد فناوری block.one استعفا داده‌ام.

اگرچه دنیل لاریمر در این پست به دلیل استعفای خود اشاره نکرده است، اما فعالیت‌های اخیر او در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بیانگر اقدام بعدی وی باشد.

دنیل لاریمر در توییت روز جمعه گفت که زمان آن رسیده است تا توییتر را ترک کنند و به کاربران هشدار داد این آخرین شانس آنها برای دانلود کردن برنامه‌های اجتماعی مشخص است. اقدام لاریمر ممکن است پاسخی به حذف حساب دونالد ترامپ توسط توییتر باشد.

به علاوه، استعفای او در شبکه اجتماعی وویس منتشر شده است. گفتنی است این شبکه اجتماعی بر بستر EOS است.

توییت دنیل لاریمر

در ادامه توییت لاریمر آمده است:

من به رسالت خودم در خصوص ایجاد بازار آزاد و راهکارهای داوطلبانه برای دستیابی به زندگی، آزادی، حذف فقر و ایجاد عدالت برای همه مردم ادامه خواهم داد. دقیقا نمی‌دانم چه پیش خواهد آمد، اما به سمت ایجاد فناوری‌های مقاوم در برابر سانسور حرکت خواهم کرد.

وی گفت:

من به این باور رسیده‌ام که نمی‌توان آزادی را به عنوان یک سرویس و خدمات ارائه کرد. بنابراین، توجه و تمرکز خودم را بر روی ایجاد ابزارهایی معطوف خواهم کرد که مردم برای دستیابی به آزادی خود بتوانند از آنها استفاده کنند.

استعفای دنیل لاریمر با دوران پر فراز و نشیب اکوسیستم EOS مصادف شده است. اگرچه اکثر بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۰ با روند صعودی مواجه بودند، اما EOS از این روند جا مانده است. به علاوه، از لحاظ فناوری نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که EOS اخیرا طیف وسیعی از توکن‌های دیفای را در Eosfinex عرضه کرده است.

لاریمر تنها مدیر اجرایی مهمی نبوده است که در هفته‌های اخیر استعفا داده است. در ماه دسامبر، دیوید سونستبو (David Sønstebø) موسس آیوتا نیز از بنیاد آیوتا جدا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا