ارز دیجیتال

آیا این روند صعودی جالب بیت کوین و اتریوم همچنان دارد ؟

قیمت بیت کوین و اتریوم در چند روز گذشته روند صعودی را در پیش گرفته‌اند .قیمت بیت کوین روند صعودی افزایشی پیدا کرد و در برابر دلار آمریکا به بالاترین قیمت خود نزدیک به ۴۲۰۰۰ دلار هم معامله شد. BTC در حال حاضر در حال تقویت حرکت خود است و ممکن است به ۴۵ و یا ۵۰ هزار دلار افزایش یابد. اتریوم نیز همچنان در حال سپری هفته خوبیست. اتریوم امروز ۱۰ درصد افزایش قیمت یافته است و طی هفت روز گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

در چند روز آتی، مشاهده کردیم افزایش قیمت بیت کوین بالاتر از مقاومت ۳۵۰۰۰ در برابر دلار آمریکا بوده است. جفت ارز BTC/USD برای ادامه روند صعودی بسیاری از موانع خود نزدیک به ۳۶۰۰۰ و ۳۸۰۰۰ دلاری را شکست. بیت کوین حتی بالاتر از سطح ۴۰۰۰۰ دلار قرار گرفت و کاملاً بالاتر از میانگین متحرک ساده اش (۴ ساعته) قرار گرفت. قبل از شروع به اصلاح، بیت کوین در بالاترین سطح جدیدش یعنی در ۴۲۰۰۸ دلار معامله شد و بعد از آن شاهد یک افت کوچک و رسیدن قیمت به زیر ۴۱۰۰۰ دلار بود.

قیمت حتی سطح ۴۰۰۰۰ دلار را نیز آزمایش کرد. با این حال، گاوها توانایی محافظت از سطح اصلاح فیبوناچی ۲۳.۶٪ در اثر افزایش های اخیر و نوسان قیمت از ۲۹۹۹۵ دلار به ۴۲۰۰۰ دلار را داشته اند.

 

هم اکنون  بیت کوین در سطح ۴۱۰۹۳ دلار معامله می شود اما یک مقاومت اولیه نزدیک به ۴۲۰۶۸ دلار وجود دارد، که اگر شکسته شود، قیمت ۵ تا ۸ درصد افزایش خواهد داشت. در موارد ذکر شده ، سطح ۴۵۰۰۰ دلار می‌تواند هدف کوچکی برای گاوها باشد. هر دستاورد بیشتر ممکن است درهای فشار برای رسیدن به منطقه ۵۰ هزار دلاری را باز کند.

اگر بیت کوین نتواند در بالای خط مقاومت مثلثی بماند، خطر شکست نزولی زیر ۴۰۰۰۰ وجود دارد. اولین حمایت بزرگ نزدیک به ۳۹۲۰۰ دلار است. اگر قیمت زیر این حمایت ۳۹۲۰۰ دلاری بسته شود ممکن است منجر به کاهش قیمت تا حمایت اصلی بعدی یعنی ۳۶۰۰۰ دلار شود.

سطح حمایتی اصلی بیت کوین ۳۹۲۰۰ دلار و سطح مقاومتی مهم این ارز دیجیتا ۴۱۲۰۰ دلار خواهد بود.

قیمت اتریوم نیز طی یک ساعت از ۱۲۲۵ دلار به حدود ۱۲۸۰ دلار رسید و در حال حاضر با افزایش ۱۰ درصدی در محدوده ۱۳۲۸ دلار معامله می شود. این میزان به شدت نزدیک به بیشترین رکورد ثبت شد برای اتریوم میباشد . اتریوم آخرین بار رکورد ۱۴۳۲ دلار را در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ شکست داد . ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال  با موفقیت بیت کوین و اتریوم برای اولین بار در اوایل هفته از یک تریلیون دلار بالاتر رفت.

البته یکی از نهنگ‌های اتریوم از فروش ۱.۷ میلیارد دلار اتریوم خود در صرافی بیتفنیکس  صرف نظر کرده  که احتمال می‌رود خرید او در ماه فوریه و مارس با حداکثر قیمت ۲۰۰ دلاری بوده باشد. برخی از تحلیلگران معتقدند که این به معنی نهنگی که تخلیه ناگهانی آن می‌تواند به بازار آسیب برساند میباشد  ، که قصد دارد اتر خود را حفظ کند زیرا انتظار دارد که روند صعودی ادامه یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا