ارز دیجیتال

نهنگ ها فشار فروش را بیشتر کردند؛ قیمت بیت کوین نوسان بیشتری را تجربه می‌کند

داده‌ها حاکی از آن است که افت قیمت بیت کوین هنگام رسیدن به بالاترین سطح جدید نتیجه فروش نهنگ‌های بزرگ است.

قیمت بیت کوین سطح ۴۰۰۰۰ دلار را به عنوان حمایت مجدد تثبیت کرده است، اما با افزایش فشار گاو‌ها و رسیدن به بالاترین قیمت جدید، احتمال فروش سریع دیگری نیز وجود دارد. به گفته تحلیلگران Material Indicators، یک شرکت تجزیه و تحلیل کریپتو، هنگامی که بیت کوین در ۷ ژانویه به ۴۰ هزار دلار رسید، مگا نهنگ‌ها به شدت به فروش بیت کوین‌های خود پرداختند. این منجر به افت سریع ۱۰ درصدی و رسیدن قیمت بیت کوین به منطقه ۳۶۰۰۰ شدلاری طی چند ساعت آینده شد.

تاثیر نهنگ‌ها در تغییر قیمت بیت کوین

اما این ریزش جبران شد و قیمت دوباره به بالای ۴۱۰۰۰ دلار در ۱۲ ساعت بعد از آن رسید. با این حال، BTC پس از تعیین بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی ۴۲۰۰۰ دلار ، افت بزرگ دیگری را تجربه کرد و در زمان نگارش این مقاله در محدود ۳۹۵۰۰ دلار معامله می‌شود با توجه به Material Indicators:

به نظر می‌رسد نهنگ‌های بزرگ با رسیدن قیمت بیت کوین به بیشترین میزان خود شروع به فروش می‌کنند. اما آنها انتظار افت بیشتری برای قیمت داشتند، برای همین آنها هیچگونه تاثیری در بازگشت قیمت به ۴۲ هزار دلار نداشتند که باعث حمایت بیشتر این منطقه می‌شود

در جدیدترین بازگشت قیمت از ۴۲۰۰۰ دلار به ۴۰۰۰۰ دلار ، تحلیلگران Material Indicators توضیح دادند که نهنگ‌های کوچکتر، که بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار دارند، شروع به سود می‌کنند. آنها اشاره کردند:

با این حال اکنون، آنها دوباره خرید را آغاز کرده‌اند. احتمالاً برای شکستن مقاومت ۴۲۰۰۰ هزار دلاری است. فقط این بار، به نظر می‌رسد نهنگ‌های معمولی هستند که سود خود را شروع کردند

قیمت بیت کوین

با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته قیمت بیت کوین در صرافی Coinbase مقدار بیشتری داشته است، مشخص است که تقاضای خریدار زیادی از ایالات متحده وجود دارد. این نشان می‌دهد که نبردی بین نهنگ‌های معمولی که سود می‌برند و خریداران جدید در بازار ایالات متحده وجود دارد. رد شدید بعد از رسیدن به بالاترین سطح جدید همچنین نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به محض رسیدن بیت کوین به یک رکورد جدید، ممکن است به شدت سود ببرند. به همین ترتیب، مهم است که تقاضای بیت کوین از ایالات متحده در کوتاه مدت پایدار باشد. در غیر این صورت، سطح بالای فشار فروش نهنگ‌ها می‌تواند باعث شود BTC در آینده قابل پیش بینی اصلاح شود.

آینده بیت کوین چگونه می‌تواند باشد؟

از لحاظ تکنیکال بیت کوین در حال حاضر بسیار قوی است و ممکن است که همچنان قیمت آن به سمت بالاتر رود. به همین دلیل، بازرگانان تمایلی به کوتاه کردن مدت آن ندارند ، اما برخی از آنها از اینکار سود می‌برند. در کوتاه مدت، یک نگرانی برای بیت کوین بهبود احتمالی دلار آمریکا است. یک معامله گر با نام مستعار “Cantering Clark” بازگشت دلار آمریکا و کاهش فلزات گرانبها را پیش‌بینی کرد. او گفت:

سوال این است که، با قدرت گرفتن شاخص دلار آمریکا DXY به طرز شگفت انگیزی ، و فلزات با ارزش دیگر ، آیا BTC همچنان می‌تواند به خوبی کار کند؟

شاخص دلار آمریکا (DXY) در سطح پشتیبانی در نمودار ماهانه قرار دارد. زیرا تمامی جایگزین‌های ارزش، مانند بیت کوین و طلا، بر اساس دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. از این رو ، اگر دلار شروع به حرکت کند ، احتمال اصلاح قیمت بیت کوین شدت می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا