بازارهای داخلی

افزایش قیمت طلا به فرمان دلار

 اونس جهانی از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته و در معاملات امروز هم با اندکی کاهش به ۱۷۷۹دلار رسیده است؛ اما دلار در همین مدت سیر صعودی داشته به طوریکه امروز از مرز ۳۱هزار تومان نیز عبور کرده و تحت تاثیر همین عامل، قیمت طلا و سکه مجددا افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی نسبت به معاملات دیروز ۲۱۰هزار، سکه طرح قدیم ۲۵۰هزار، نیم سکه ۲۰۰هزار، ربع سکه ۸۰هزار و سکه‌های یک گرمی ۵۰هزار تومان افزایش یافته؛ همچنین امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار نیز حدود ۱۰۶هزار و طلای ۱۸عیار گرمی ۲۵هزار تومان افزایش یافته است.

اما قیمت‌ها درحالی افزایش یافته که به گفته فعالان بازار طلا، تقاضا برای سکه و مصنوعات طلا تحت تاثیر نوسان زیاد به شدت افت کرده و فروشند‌ای هم در بازار نیست؛ بنابراین با توجه به کاهش اونس و تقاضا، تنها عامل ایجاد نوسان در بازار طلا رشد نرخ ارز است و تا زمانی که روند صعودی دلار متوقف نشود، افزایش قیمت طلا و سکه و رکود بازار ادامه خواهد داشت.

ورود سکه طرح قدیم به کانال ۱۳میلیون

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز قیمت هر قطعه سکه امامی تا ۱۳میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم تا ۱۳میلیون و ۵۰هزار تومان بالا رفته؛ بهای نیم سکه هم به شش میلیون ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۳۰هزار و قیمت سکه‌های یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسیده است.

همچنین در جریان معاملات امروز، ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۷۳۰هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲۷هزار تومان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا