ارز دیجیتال

ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۱ تریلیون دلار رسید!

روند صعودی چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است که ارزش بازار برای اولین بار در تاریخ این عرصه، به بیش از ۱ تریلیون دلار برسد. این رشد به لطف بیت کوین و بعضی از آلتکوین‌های محبوب نظیر اتریوم بوده است که ستاره اصلی نمایش عرصه ارزهای دیجیتال طی چند سال گذشته بوده‌اند. اگر به نمودار ماهانه دقت کنیم مشاهده می‌کنیم که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با افزایش چشمگیر ۷۸ درصدی یا ۴۵۰ میلیارد دلاری همراه بوده است.

ارزش بازار ارز های دیجیتال

طبق گزارش ارائه‌دهنده اطلاعات درون زنجیره‌ای Santiment، روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل اعتماد زیاد افراد حاضر در این عرصه به خرید بوده است. پس از بدبینی‌های اولیه در هفته جاری، گاوها با قدرت برگشته‌اند.

نتیجه این موضوع، رکوردشکنی قیمت بیت کوین با دستیابی به قیمت ۳۷,۷۸۲ و ارزش بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری است. بزرگترین ارز دیجیتال جهان اکنون به دنبال دستیابی به قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار است. با توجه به روند قیمت بیت کوین طی چند هفته اخیر، رسیدن به قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار در ۲ الی ۳ روز آتی بسیار محتمل است. پس بهتر است هرگز سربه‌سر گاوهای بیت کوین نگذاریم.

افزایش چشمگیر قیمت آلتکوین‌ها در روند صعودی بازار

آلتکوین‌ها نیز همراه با بیت کوین در روند چشمگیری قرار داشته‌اند. اتریوم با پشت‌سر گذاشتن ششمین روز متوالی روند صعودی قیمت خود، از مرز قیمت ۱۲۰۰ دلار عبور کرد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که روند صعودی اتر تازه شروع شده است. در حال حاضر، قیمت اتر ۱۲۱۲ دلار و ارزش بازار آن نیز ۱۳۸ میلیارد دلار است. در ادامه به چند نکته جالب در این خصوص اشاره می‌کنیم:

  • روند اخیر، یکی از بزرگترین روندهای صعودی آلتکوین‌ها در سال‌های اخیر بوده است. ارزش بازار آلتکوین‌ها با افزایش ۱۰۰ میلیارد دلاری طی یک هفته مواجه بوده است. از این بین، اتریوم با افزایش بیش از ۵۰ درصدی معادل با ۵۴ میلیارد دلاری ارزش بازار خود نقش مهمی در این موضوع داشته است.
  • تقریبا تمام ۱۰ ارز دیجیتال برتر با افزایش قیمت هفتگی ۲۰ الی ۳۰۰ درصدی همراه بوده‌اند. به غیر از اتریوم، بعضی از آلتکوین‌ها با بهترین عملکرد طی هفته‌های اخیر شامل کاردانو با ۸۵ درصد افزایش، استلار با ۱۹۰ درصد افزایش، پولکادات با ۳۷ درصد افزایش و چین‌لینک با ۵۱ درصد افزایش قیمت بودند.
  • نکته جالب این است که XRP که در اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۰ با سقوط قیمت خود مواجه بود، شاهد افزایش ۴۰ درصدی قیمت بوده است. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت XRP بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا