ارز دیجیتال

قیمت XRP علیرغم حذف شدن از صرافی‌ها بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت

توکن ریپل یا همان XRP از ارزهای دیجیتالی بود که علیرغم حذف شدن از فهرست صرافی‌ها، بهترین عملکرد را طی روزهای اخیر داشته است. قیمت XRP طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است و به قیمت ۰.۳۲۸ دلار رسید.

با در نظر گرفتن کف قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ ۳۰ دسامبر بر روی قیمت ۰.۱۷ دلار، شاهد افزایش قیمت ۹۲ درصدی XRP بودیم. این موضوع بیانگر بازگشت قیمت پس از سقوط ۸۲ درصدی از قیمت ۰.۹۲ دلار است.

قیمت توکن XRP

فاندامنتال‌های XRP

افزایش قیمت XRP با روند صعودی بازار ارز دیجیتال رخ داد. پس از ثبت رکورد ۳۷,۵۰۰ دلاری بیت کوین، معامله‌گران پیشنهادهای خود را برای تمام ارزهای دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار افزایش دادند. پس از افزایش قیمت بیت کوین معمولا آلتکوین‌ها نیز عملکرد خوبی نشان می‌دهند. این موضوع یکی از دلایل افزایش قیمت XRP است.

در این بین، پس از آنکه ریپل با بانک مرکزی عربستان سعودی در خصوص ایجاد نوآوری در زیرساخت سیستم پرداخت خود با راهکارهای بلاک چین به توافق رسید، توکن XRP نیز شاهد افزایش قیمت بود. این خبر بیانگر گسترش برنامه‌های رپیل به خارج از آمریکا، به ویژه پس از شکایت کمیسیون SEC در خصوص فروش غیرقانونی اوراق بهادار بوده است.

این شکایت، باعث حذف XRP از سرویس‌های صرافی‌ها و کارگزاری‌های مختلف شد. این پلتفرم‌ها شامل Voyager Digital، Grayscale Investment، Blockchain.com، کوین‌بیس، بایننس و OKCoin می‌شوند. صرافی بیت‌وایز نیز ۹.۳ میلیون دلار از سرمایه XRP خود را نقد کرد.

گروهی از سرمایه‌گذاران XRP نیز از جی کلیتون رییس هیات مدیره SEC به دلیل اختلاف و مخالفت شخصی در خصوص اقدامات قانونی علیه ریپل شکایت کردند.

افزایش قیمت در انتظار ریزش شدیدتر

افزایش قیمت XRP علیرغم آنکه از نظر فاندامنتال نزولی است، نگرانی‌هایی را درباره افزایش قیمت کاذب به وجود آورده است. یکی از تحلیلگران ناشناس در روز پنج‌شنبه توییت کرد که به نظر وی شاهد ریزش قیمت XRP به صورت “افزایش قیمت گربه مرده” خواهیم بود. این مفهوم به معنای افزایش قیمت جزیی و اندک و سپس ریزش شدید قیمت است.

2

وی گفته است:

چشم‌انداز سطح حمایتی XRP بسیار خوب و قوی است، اما حتی اگر روند صعودی خود را حفظ کند اما خرید آن هم‌چنان در سطح حداقلی است. سال‌ها طول می‌کشد تا شاهد حرکت XRP باشیم و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بازیابی شود. به نظرم دارایی‌های بهتری هم برای معامله وجود دارند. احتمال رسیدن قمیت به ۰.۵۰ الی ۱ دلار کمتر از گذشته است.

در این بین، مایکل ون دوپوپ بیان کرده است که قیمت XRP باید از محدوده قیمت ۰.۳۱ الی ۰.۳۴ دلار عبور کند تا روند صعودی خود را تثبیت کند. تا وقوع این موضوع، احتمال فروش عمده افزایش خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا