بازارهای خارجی

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

نشریه فوربز نوشت، در مجموع ۲۱ میلیاردر در سال جاری جان خود را از دست دادند. از مجموع ۲۶۴۰ میلیاردر که فوربس در فهرست جدیدترین میلیاردرهای جهان به حساب آورده است. ۹ نفر از آنها شهروند ایالات متحده بودند.

 

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

 

محمد الفاید، میلیاردر مصری، در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۳ در سن ۹۴ سالگی درگذشت. الفاید در سال ۱۹۳۶ در قاهره متولد شد و در سال ۱۹۶۶ شرکت الفاید را تأسیس کرد. این شرکت در زمینه‌های مختلفی از جمله املاک و مستغلات، خرده‌فروشی و حمل و نقل فعالیت می‌کرد. الفاید همچنین مالک باشگاه فوتبال مرسی‌ساید بود.

 

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۸۶ سالگی درگذشت. برلوسکونی در سال ۱۹۳۶ در میلان متولد شد و در سال ۱۹۹۴ به نخست‌وزیری ایتالیا رسید. او در طول دوران نخست‌وزیری خود چندین بار مورد اتهام قرار گرفت، اما هرگز محکوم نشد. برلوسکونی همچنین در زمینه‌های رسانه و سرگرمی نیز فعالیت داشت.

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

جیمی بافت، سرمایه‌گذار آمریکایی، در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۷۶ سالگی درگذشت. بافت در سال ۱۹۴۶ در ممفیس متولد شد و در سال ۱۹۶۸ شرکت برکشایر هاتاوی را تأسیس کرد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در جهان است. بافت به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ شناخته می‌شود.

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

چن لیپ کئونگ، میلیاردر مالزیایی، در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۷۶ سالگی درگذشت. کئونگ در سال ۱۹۴۷ در کوالالامپور متولد شد و در سال ۱۹۷۹ شرکت کوالکام را تأسیس کرد. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های بی‌سیم در جهان است. کئونگ به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد مالزی شناخته می‌شد.

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

آشوین دانی، میلیاردر هندی، در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۸۰ سالگی درگذشت. دانی در سال ۱۹۴۳ در هند متولد شد و در سال ۱۹۷۲ شرکت دانی پاور را تأسیس کرد. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق در هند است. دانی به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد هند شناخته می‌شد.

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

کارل دسانتیس، میلیاردر آمریکایی، در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۸۴ سالگی درگذشت. دسانتیس در سال ۱۹۳۹ در نیویورک متولد شد و در سال ۱۹۶۷ شرکت تی‌ای‌تی را تأسیس کرد. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات حمل و نقل در جهان است. دسانتیس به عنوان یکیاز موفق‌ترین کارآفرینان تاریخ شناخته می‌شد.

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

 

جنانالینگام، میلیاردر مالزیایی، در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ در سن ۷۸ سالگی درگذشت. جنانالینگام در سال ۱۹۴۵ در مالزی متولد شد و در سال ۱۹۷۲ شرکت یونی‌کال را تأسیس کرد. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی در مالزی است. جنانالینگام به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد مالزی شناخته می‌شد.

کدام میلیاردرها در سال گذشته فوت کردند؟

ماساتوشی ایتو، میلیاردر ژاپنی، در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۲۳ در سن ۹۶ سالگی درگذشت. ایتو در سال ۱۹۲۷ در ژاپن متولد شد و در سال ۱۹۴۵ شرکت سوناریو را تأسیس کرد. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در ژاپن است. ایتو به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ژاپن شناخته می‌شد.

لیست کامل میلیاردهای فوت شده در سال ۲۰۲۳

نامملیتثروتسن
محمد الفایدمصری۲ میلیارد دلار۹۴
سیلویو برلوسکونیایتالیایی۶.۹ میلیارد دلار۸۶
جیمی بافتآمریکایی۱ میلیارد دلار۷۶
چن لیپ کئونگمالزیایی۱.۳ میلیارد دلار۷۶
آشوین دانیهندی۸ میلیارد دلار۸۰
کارل دسانتیسآمریکایی۱.۷ میلیارد دلار۸۴
جنانالینگاممالزیایی۱.۴ میلیارد دلار۷۸
ماساتوشی ایتوژاپن۴.۴ میلیارد دلار۹۶
میکی جاگتیانیهندی۵.۲ میلیارد دلار۷۱
شلدون لاوینآمریکایی۳.۱ میلیارد دلار۹۰
توماس لیآمریکایی۲ میلیارد دلار۷۸
تد لرنرآمریکایی۶.۶ میلیارد دلار۹۷
کشوب ماهیندراهندی۱.۲ میلیارد دلار۹۹
کلایتون ماتهیلهآمریکایی۲.۳ میلیارد دلار۸۲
بیلی مک کومبسآمریکایی۱.۷ میلیارد دلار۹۵
گوردون مورآمریکایی۶.۸ میلیارد دلار۹۴

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا