ارز دیجیتال

افزایش ۴۱٪ استلار؛ اوکراین ارز دیجیتال خود را روی بلاکچین استلار عرضه می‌کند

توکن XLM پس از اعلام همکاری استلار (Stellar) با اوکراین برای توسعه زیرساخت دارایی دیجیتال و ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC، در یک روز ۴۱٪ افزایش یافت.

پروژه محبوب بلاک چین استلار یک تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تحول دیجیتال اوکراین برای کشف و توسعه ارزهای مجازی و رمز ارز بانک مرکزی (CBDC) امضا کرده است. درست یک روز پس از این اتفاق، ارز بومی استلار، شاهد افزایش قیمت ۴۱ درصدی بود.

همکاری استلار و اوکراین برای تولید رمز ارز بانک مرکزی CBDC

نحوه کارکرد استلار

دیروز بنیاد توسعه استلار (SDF) از امضای قراردادی جدید خبر داد. این تفاهم‌نامه به استلار امکان همکاری با وزارت تحول دیجیتال اوکراین را می‌دهد تا “زیرساخت بازار دارایی مجازی مدرن را توسعه دهد” و وضعیت کشور را به عنوان “یک کشور دیجیتال ابتکاری در بازار مالی در اروپای شرقی” ارتقا دهد.

در این بیانیه چندین هدف اصلی برای مشارکت مشخص شده است. غیر از کار بر روی دارایی‌های مجازی در اوکراین، این موارد شامل “مقررات پشتیبانی” برای پروژه‌های مربوط به چنین ارزهایی، اجرای و تنظیم گردش استیبل کوین‌ها در کشور و ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بود. الکساندر بورنیاکوف (Oleksandr Bornyakov) معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین گفت:

وزارت تحول دیجیتال در حال ایجاد فضای قانونی برای توسعه دارایی‌های مجازی در اوکراین است. ما معتقدیم که همکاری ما با بنیاد توسعه استلار به توسعه صنعت دارایی‌های مجازی و ادغام آن در اکوسیستم مالی جهانی کمک خواهد کرد.

وی افزود که اوکراین همچنین تصمیم گرفته است در ایجاد CBDC نقش فعالی داشته باشد، زیرا سایر کشورها پیش از این پیش قدم شده‌اند. این به جهانیان نشان می‌دهد که اوکراین در حال حرکت به سمت یکی از مهم‌ترین روندهای مالی است. انتظار می رود اولین نتایج مشارکت بین این کشور اروپایی و پروژه بلاک چین در اواخر این ماه به دست بیاید.

افزایش قیمت توکن XLM بعد از این قرارداد

رمز ارز استلار یعنی توکن XLM ، واکنش بسیار مثبتی به این اتفاق نشان داده است. در پی اتفاقاتی که در بازار رمز ارزها به وقوع پیوسته بود قیمت توکن XLM‌ به ۰.۱۳ دلار رسیده بود. با این حال، قیمت XLM در ساعات اولیه پس از اعلامیه پروژه افزایش یافت. در اوایل امروز ، این توکن با بالاترین رقم نزدیک به ۰.۲۲ دلار رسید. این افزایش تقریباً ۴۱ درصدی منجر به این شد که XLM به بالاترین قیمت از اواسط دسامبر سال ۲۰۲۰ برسد. این تحولات باعث افزایش میزان حجم بازار استلار هم شد که طی ما‌ه‌های گذشته به رتبه ۱۵ جدول رمزارزها نزول کرده بود و حالا به دلیل این افزایش به رتبه ۱۱ برگشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا