بازارهای خارجی

بررسی وضعیت اقتصادی ژاپن در سال۲۰۲۱/ پیش‌بینی رشد متوسط توسط شرکت‌های بزرگ

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Kyodo News، حدود ۷۲درصد از شرکت‌های ژاپنی انتظار دارند به دنبال امیدواری از کاهش شیوع ویروس کرونا، اقتصاد این کشور با سرعتی متوسط در سال ۲۰۲۱ رشد کند.

به رغم پیش‌بینی‌های مثبت برای سومین اقتصاد بزرگ جهان، بیش از یک چهارم یا ۲۹درصد از ۱۰۹شرکت مورد بررسی اعلام کردند از بازگشت فروش خود به پیش از سطح بیماری همه‌گیر مطمئن نیستند و همچنین ۱۳درصد نیز اظهار داشتند که به نظر آنها بهبود وضعیت تا سال ۲۰۲۳ و حتی بیشتر از آن حاصل نشود.

به دنبال افزایش مجدد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن، احساس خطر در اواخر سال ۲۰۲۰ نیز افزایش یافت. موج سوم شیوع در حالی رخ داد که اقتصاد این کشور به تدریج از بدترین ضرر خود در سه ماهه آوریل تا ژوئن در حال بازگشت بود.

نخست وزیر ژاپن، سوگا، که به دنبال ایجاد تعادل در حمایت از اقتصاد و مقابله با بحران بهداشت بود، قدرت رسیدگی وی به این بیماری همه‌گیر زیر سوال رفت.

این بررسی نشان داد که ۷۲درصد انتظار رشد متوسط را دارند، در حالی که به نظر ۱۷درصد اقتصاد بدون تغییر باقی خواهد ماند. طبق این نظرسنجی، حدود ۲درصد گفتند که اقتصاد توسعه می‌یابد، در حالی که ۲درصد دیگر انقباض متوسطی را پیش‌بینی کردند.

به گفته اقتصاددانان، عدم اطمینان در خصوص چشم‌انداز اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت؛ زیرا با وجود ساخت واکسن کرونا که برای مهار کووید-۱۹ حیاتی به شمار می‌رفت، در بسیاری از کشورها باز هم قرنطینه‌ها ادامه یافت و سبب کاهش فعالیت اقتصادی و محدودیت مسافرت‌ها شد. دولت ژاپن انتظار رشد ۴درصدی تولید ناخالص داخلی حقیقی در سال مالی ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا