بازارهای داخلی

سرعت اینترنت را واقعی کنید، ۵G پیشکش!

چندی پیش گزارشی را با موضوع سرعت ایرانسل منتشر کرد. در این گزارش به خبری پرداخته شده بود که روابط‌عمومی این اپراتور در مورد شکستن رکورد سرعت دانلود در کشور منتشر کرد.

بر مبنای این خبر، ایرانسل سرعت دانلود بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه را بر بستر ۵G به ثبت رسانده است و رکورد قبلی در این زمینه که سرعت‌ ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه بوده هم در اختیار خودش قرار دارد.

البته کیوان نقره‌کار، کارشناس فناوری اطلاعات، به تجارت‌نیوز گفته بود، این ادعا می‌تواند درست باشد، اما همچنان استانداردهای سرعت اینترنت در ایران با دنیا متفاوت است و اقدامات نمایشی در این حوزه دیگر نمی‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

نظرهای برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را در این مورد در ادامه می‌خوانید. بیشتر آنها معتقدند این اقدامات نمایشی است و دردی از آنها دوا نمی‌کند.

سرعت واقعی نیست

– «اولا اینکه گوشی ۵G بالای ۲۰ میلیون قیمتشه، دوما اینترنت من الان ۴.۵G هست حداکثر دانلود یک مگ درثانیه اونم خوشبینانه ترین حالت و اکثر مواقع سرعت دانلود ۵۰۰ کیلوبایته، از همه جالب تر با این سرعت فاجعه اگه فیلم ببینی در عرض یک ماه راحت ۱۰۰ گیگ مصرف می شه! به نظر من در مصرف حجم سرعت ۵G حساب می کنن توی استفاده ۳G .»

– «الان ۴ گیگ این اپراتورها، ۳ گیگ واقعی هم نیست. ۴g همین الان توی کشور های خارجی زیر ۱۵۰ مگابیت نمی یاد. ۳g هم ۳۰ هستش. اینجا فورجی خیلی زور بزنه ۱۶مگابیت.»

– «با این قیمت های بالای بسته که هر روز زحمت بالا بردنش رو‌ می کشن، دقیقا ۵جی به چه دردم می خوره؟ رزومه سازی…. قسنگ بود.»

– «اخه سرعت اینترنت ما چیه۱مگم پیشکش. تازه مودم که هیچی. سنگاپور رو ببینید سرعت نتش۱۹۸مگ بر ثانیه هس فورجی ما برا خارجی ها ۲g هم نمی شه، بعد می یاید ۵g رو افتتاح کنید.»

– «اگه تو ایران حتی ۶g هم بیاد بازهم همون سرعت ۱ مگ یا کمتر کیلوبایت در دسترس ماست. کلافه شدیم حتی نت ۴G هم جواب نمی ده.»

– «می گن داخل روستا سرعت ۱۰۰مگابایت بر ثانیه پر روستای بی آنتن افتتاح شد و … مرکز شهر ها نهایت سرعت ۵مگابایت نیست حتی با اینترنت ثابت حالا برای خودشون چرت و پرت میگن.»

– «اپراتورهای ایرانی کاشکی سرعت اینترنت رو با کشورهای همسایه که درگیر جنگ هم هستند یکی کنند، هنر کردند. دو صد کرده چون نیم گفتار نیست. فقط هزینه ها رو بالا می‌برند و سرعت و کاهش می دند و سروته طرح هاشون رو هم می زنند. تو فور جی موندند دم از فایو جی می زنند.»

– «به فکر روستایی ها باشید. با این اوضاع کرونا و نبود اینترنت چطوری می خواین فرزندان این کشور به جایی برسن؟ بعدش هم می گن ما آموزش مجازی می دیم. اخه چطوری؟ با کدام امکانات؟»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا